Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Magnus Kumlin
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Sätter också en liten peng på mindre...
//Anders
//Anders
Magnus Kumlin
Aktiv medlem
Tackar så mycket! Då definierar vi den där som en mindre korsnäbb och jag sätter ett litet kryss i min oseriösa krysslista
Newman75
Aktiv medlem
Hägrar?
Såg dessa fåglar stå och sola bakom Malmö Hus museeum idag, i läsidan. Trodde först det var "vanliga" hägrar (gråhäger?) men nu när jag kikar närmre på dem här hemma så ser de ut att ha svarta fläckar som väl gråhägern inte har? Tyvärr ingen vidare kvalitet pga långt avstånd och kompakt kamera (förvisso en "avancerad", Canon Powershot S3 IS) där kvaliteten inte blir så bra på de längre brännvidderna.
Såg dessa fåglar stå och sola bakom Malmö Hus museeum idag, i läsidan. Trodde först det var "vanliga" hägrar (gråhäger?) men nu när jag kikar närmre på dem här hemma så ser de ut att ha svarta fläckar som väl gråhägern inte har? Tyvärr ingen vidare kvalitet pga långt avstånd och kompakt kamera (förvisso en "avancerad", Canon Powershot S3 IS) där kvaliteten inte blir så bra på de längre brännvidderna.
Bilagor
Bent C.
Aktiv medlem
Jo, de har ganska rejäla svarta markeringar. Kolla tex på http://www.pfoto.se/viewer.php?id=66 .
gujo
Aktiv medlem
meathead skrev:
Entita eller Talltia ?
Min bedömning är talltita.
Bent C.
Aktiv medlem
Warbird
Aktiv medlem
http://mats.zenfolio.com/p421128886/?photo=h1F7380BE#137461275
Mindre än en minut från denna bild tog jag en bild på en sparvhök. Men kan detta vara samma fågel? Jag har ingen "ovanfrån-bild" i min fågelbok som liknar denna...
/Mats
Mindre än en minut från denna bild tog jag en bild på en sparvhök. Men kan detta vara samma fågel? Jag har ingen "ovanfrån-bild" i min fågelbok som liknar denna...
/Mats