Annons

Fågelidentifikation

Jo det är nog sant. Vi har haft en del övervintrare här i Västmanland också som inte borde vara här men inga vipor. Men som du säger så får man vårkänslor ändå. ;-)

//Lars
 
På radion var det en programledare som berättade att hon hört hackspetten vilket för henne var ett säkert vårtecken. Om hon gick ut i skogen någon gång kanske hon inte skulle säga så igen ;)
 
möjligt, kanske det hon menade, det har ju dock varit en varm vinter och jag har hört dem hela vintern
 
Vad har jag sett?

Jag höll på att fota småfåglar på landet som ligger på Näslandet invid Järnafjärden. Plötsligt fylls hela himlen av måsar, såg väldigt lustigt ut, säkert ett hundratal. Sedan efter ca 1 minut så kommer denna mäktiga varelse likt ett Boingplan glidande högt mycket högt upp. På ett slag är alla måsar försvunna och den paserar ensam på himlen. Jag blev lite perplex så jag missade att zooma in så det blev en dålig bild. Men det kanske går att identifiera denna ändå.
Tacksam för svar. //Arne
 

Bilagor

  • dsc_0060.jpg
    dsc_0060.jpg
    68.4 KB · Visningar: 1,296
Ny fågel i familjen suddmes, lyfte igår från dalkarlssjön, em södertäljetrakten

jag gissar på kärrhök, men jag är inte helt säker, jag såg ormvråkar tidigare men den här har lite smalare vingar, tänkte säga att det kanske bara var en fasan men de flyger inte så bra

i mitten bilden ser man lite teckning på vingarna
 

Bilagor

  • 2.jpg
    2.jpg
    90.1 KB · Visningar: 1,217
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.