Annons

Fågelidentifikation

Någon som vet vad det är för rackare som sitter i trädet ? nån trast ?

Bilagor

• _dsc4794-fsf.jpg
    _dsc4794-fsf.jpg
    83.3 KB · Visningar: 1,783
Den här finns i alla fall inte i min fågelbok... eller det gör den säkert men ser inte exakt ut så ;)

Är det nån som har en aning? Grenarna är tunna björkgrenar så ni får ett grepp om storleken

Bilagor

• _ict4427-01.jpg
    _ict4427-01.jpg
    64.7 KB · Visningar: 1,694
nån sorts trut, syns på kraftiga näbben fiskmås har smalare näbb, silltrut el gråtrut
trol årsunge
antagligen...

Robin Gyllander skrev:
Vad är detta för fågel?
MVH. ROBIN

Jag är osäker men jag tycker att det liknar en ungfågel av svarthuvad mås. Det skulle underlätta om du kan tala om var den är fotograferad så kan man göra en koll på artportalen om någon sådan har rapporterats synlig i området, då det är en ovanlig fågel i Sverige.

gujo skrev:
Jag är osäker men jag tycker att det liknar en ungfågel av svarthuvad mås. Det skulle underlätta om du kan tala om var den är fotograferad så kan man göra en koll på artportalen om någon sådan har rapporterats synlig i området, då det är en ovanlig fågel i Sverige.

dEN ÄR FOTOGRAFERAD I NORRKÖPING Östergötland.
MVH. Robin

Gråtrut

Tycker det ser ut som en gråtrut, 2:a vinterdräkt ( kläckt sommaren 2005) av de gråa inslagen på ovansidan att dömma.
OBS är inte helt säker då jag aldrig intresserat mig särskilt mycket för trutbestämning.

Re: Gråtrut

Tonyeagle skrev:
Tycker det ser ut som en gråtrut, 2:a vinterdräkt ( kläckt sommaren 2005) av de gråa inslagen på ovansidan att dömma.
OBS är inte helt säker då jag aldrig intresserat mig särskilt mycket för trutbestämning.
Bekräftar. Visst är det en gråtrut.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar