Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Hej,

Bilderna är tagna i Sydafrika, i november. Jag gissar på Lanner Falcon/Slagfalk. Någon som kan bekräfta eller avfärda detta trots bildkvaliteten?

Fridens,
Johannes
 

Bilagor

  • DSC_3413_forum.jpg
    DSC_3413_forum.jpg
    88 KB · Visningar: 516
  • DSC_3414_forum.jpg
    DSC_3414_forum.jpg
    84.5 KB · Visningar: 513
Gråsiska?

Är detta en gråsiska? Eller skulle det rentav kunna var en snösiska?
Den satt med ett gäng kamrater i ett buskage i Malmköping den 6/1.
 

Bilagor

  • 120106_0092.jpg
    120106_0092.jpg
    28.6 KB · Visningar: 450
Havsörn? Ålder?

Fotograferad utanför Degeberga (Skåne) ihop med en kompis som dock inte ville vara med på tillräckligt nära håll 6/1-12. Havsörn borde det vara va? Går det att åldersbestämma?
 

Bilagor

  • IMG_5170_x400.jpg
    IMG_5170_x400.jpg
    28.3 KB · Visningar: 377
Hej,

Jag hittade den här fågeln i Slottskogen i Göteborg idag. Den är stor som en gås, och kanske är en gås, men jag hittar inte rätt i fågelboken. Är där någon som vet?

Mvh,
Andreas
 

Bilagor

  • 2755.jpg
    2755.jpg
    13.8 KB · Visningar: 298
  • 2771.jpg
    2771.jpg
    11.8 KB · Visningar: 302
Senast ändrad:
Hej,

Jag hittade den här fågeln i Slottskogen i Göteborg idag. Den är stor som en gås, och kanske är en gås, men jag hittar inte rätt i fågelboken. Är där någon som vet?

Mvh,
Andreas
Den har hängt där ett bra tag nu. En myskand är det. Om det är en helt ren sådan vet jag inte säkert men en förrymd parkanka är det iaf. :)

Mvh/ Ola
 
Den har hängt där ett bra tag nu. En myskand är det. Om det är en helt ren sådan vet jag inte säkert men en förrymd parkanka är det iaf. :)

Mvh/ Ola

Den är så oren den kan vara. Ett genetiskt missfoster, helt enkelt. I detta avseende suger djurparker/parker något helt otroligt, men det tycks roa innehavarna att tvångs-mecka med naturen.....

/Oscar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.