tj57
Aktiv medlem
Verkar troligt tycker jag.Svartsnäppa gissar jag.
/Kjell
Tack för hjälpen.
Thomas
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Verkar troligt tycker jag.Svartsnäppa gissar jag.
/Kjell
Ser ut som en HämplingDå var det dags igen!!
Fick en snabb skymt av denna då den starka vinden flyttade grenarna för ett ögonblick.
Har letat i fågelguiden men inte funnit någon som liknar.
Taget intill våtmarker.
Hoppas på hjälp från experterna här i forumet.
Taskig bild men det kan funka för nån hoppas jag.
ThomasVisa bilaga 174617
Jag tänkte på hämpling också.Hej Kristoffer.
Stämmer bra tycker jag.
Den finns i området men jag har bara sett den framifrån tidigare.
Stort tack för hjälpen.
Thomas
Ser ut som en juvenil stare tycker jag. Stararnas ungar har lämnat boet nu och dom har inte samma fjäderdräkt som dom vuxna ännu.Hittade denna suddmesen sittande på längre avstånd men kan inte hitta någon som liknar denna i fågelguiden
Så då vänder jag mig till dom kunniga här i forumet.
ThomasVisa bilaga 174820
Starar finns det gott om i området.Ser ut som en juvenil stare tycker jag. Stararnas ungar har lämnat boet nu och dom har inte samma fjäderdräkt som dom vuxna ännu.
En stenskvätta, tror jag, men vänta tills en expert svarar.Vad kan detta vara
Jag i min klena kunskap om fåglar tror möjligtvis att detta är en juvenil av något slag men vilken fågel är det ???
Hälsar o tackar för ett klargörande
Mats C
Ser mest ut som en ung grå flugsnappare, men kan vara en ung hona av svartvit flugsnappare. Hade behövt mer info (miljö, beteende, ljud och andra individer för att säkert kunna veta vilken.Ytterligare en bild jag inte kan identifiera
Tar tacksamt emot all information jag kan få kring dessa foton då jag försöker utbildar mig mer när det gäller fåglarTacksam fäö all information
Mats C
Föreslår kattuggla.Jag har en rovfågel som verkar vara nattaktiv och som jag än så länge inte fått på bild, som sitter på mitt hus (Schweiz) och skiter hårbollar.
Igår låg en fjäder på platsen som kanske kan identifiera den. Någon som har en aning om vad det är?
Visa bilaga 175729