Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Då var det dags igen!!
Fick en snabb skymt av denna då den starka vinden flyttade grenarna för ett ögonblick.
Har letat i fågelguiden men inte funnit någon som liknar.
Taget intill våtmarker.
Hoppas på hjälp från experterna här i forumet.
Taskig bild men det kan funka för nån hoppas jag.
Thomas_T2A1768.jpg

Hej Kristoffer.
Stämmer bra tycker jag.
Den finns i området men jag har bara sett den framifrån tidigare.
Stort tack för hjälpen.
Thomas

Hittade denna suddmesen sittande på längre avstånd men kan inte hitta någon som liknar denna i fågelguiden
Så då vänder jag mig till dom kunniga här i forumet.
ThomasSuddmes.jpg

Vad kan detta vara
Jag i min klena kunskap om fåglar tror möjligtvis att detta är en juvenil av något slag men vilken fågel är det ???
Hälsar o tackar för ett klargörande
Mats C

Bilagor

• DSC_5547.JPG
    DSC_5547.JPG
    42.3 KB · Visningar: 13
Ytterligare en bild jag inte kan identifiera
Tar tacksamt emot all information jag kan få kring dessa foton då jag försöker utbildar mig mer när det gäller fåglarTacksam fäö all information
Mats C

Bilagor

• DSC_5515.JPG
    DSC_5515.JPG
    46.9 KB · Visningar: 18
Ytterligare en bild jag inte kan identifiera
Tar tacksamt emot all information jag kan få kring dessa foton då jag försöker utbildar mig mer när det gäller fåglarTacksam fäö all information
Mats C
Ser mest ut som en ung grå flugsnappare, men kan vara en ung hona av svartvit flugsnappare. Hade behövt mer info (miljö, beteende, ljud och andra individer för att säkert kunna veta vilken.

Mvh Terje

Jag tackar för alla kommentarer och jag har fått svar på mina frågor Jag är mycket tacksam för att möjligheten finns att få hjälp av duktiga erfarna skådare
Hälsar
Mats C

Jag har en rovfågel som verkar vara nattaktiv och som jag än så länge inte fått på bild, som sitter på mitt hus (Schweiz) och skiter hårbollar.

Igår låg en fjäder på platsen som kanske kan identifiera den. Någon som har en aning om vad det är?

1726476974296.png

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar