-friberg-
Aktiv medlem
Var ute och fotade den vilsna pelikanen här i Gagnef i Oktober när denna fågel cirklade ovanför.
Någon som känner igen?
Honfärgad blå kärrhök blir mitt tips.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var ute och fotade den vilsna pelikanen här i Gagnef i Oktober när denna fågel cirklade ovanför.
Någon som känner igen?
Någon som känner igen?
Ser ut som en blå kärrhök med 5 pennor, långa vingar och lång stjärt med bandningen endast på stjärtspetsen. Inte helt 100 men vad skall det annars vara? ängs/stäpphök borde vara betydligt slankare.
Grönfink, troligen en hanne till och med!
Jag tycker havstrutar är mer svartvita och näbb skulle nog vara ännu kraftigare, sätter en peng på gråtrut. Ungfågel är det.
Ser ut att vara en gråtrut.
Gulsparv.
// D
Bekräftat!Jag tog det här kortet på Öckerö på nyårsafton. Kan någon bekräfta att det är en ettårig tretåig mås?
Mvh,
Andreas
Någon som är duktig på havsfåglar från södra halvklotet? Fotat i Amudsenhavet och jag gissar på Antarktisk valfågel (Pachyptila desolata) men med bara den här bilden att utgå från känns det aningen osäkert....
Jag tog det här kortet på Öckerö på nyårsafton. Kan någon bekräfta att det är en ettårig tretåig mås?
Mvh,
Andreas
Tack, va kul! Orkar någon slänga ett öga på den här också? Jag trycker den är lik en Fiskmås men gissar att öronfläcken säger att det är en Tretåig.
Jajamen, tretåig!
/Rasmus
Jag tog det här kortet på Öckerö på nyårsafton. Kan någon bekräfta att det är en ettårig tretåig mås?
Mvh,
Andreas
Några arter inom familjen valfåglar (Prion) är duktigt snarlika varandra, så det krävs mycket bra bilder för att säkerställa art-id, och ibland räcker inte ens det... Du får nöja dig med "ob. valfågel". Hur som helst så är dom grymt läckra! Fick själv stifta bekantskap med Fairy Prion utanför Nya Zeeland 2007. Är du nyfiken på bilder, så hittar du dom här:
www.osqar.se/arter/Utlandet/Nya Zeeland/Galleri/
/Oscar
Öckerö på nyårsafton?
Då måste man ju nästan fråga om du hann få rosenmåsen med?
Nej, det var attans otur, den hade varit där en vecka eller så men försvann precis till nyårsafton. Var ju den jag hade hoppats på men blev glad för dom tretåiga