Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
vbg_snake
Aktiv medlem
Hej, kan någon hjälpa till att artbestämma? Tack för hjälpen, mvh Anders
Bivråk gissar jag på
-friberg-
Aktiv medlem
Kungsörn, men hur gammal?
Ser ut som en ungfågel tycker jag, så om bilden är tagen före nyår så är det en 1K o om den är tagen efter nyår så är det en 2K.
-friberg-
Aktiv medlem
Hej, kan någon hjälpa till att artbestämma? Tack för hjälpen, mvh Anders
Det är en bivråk.
Graylingman
Aktiv medlem
Ser ut som en ungfågel tycker jag, så om bilden är tagen före nyår så är det en 1K o om den är tagen efter nyår så är det en 2K.
Då är det en 2K eftersom bilden togs igår. Tack, Friberg!
PhilipParris
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Hej,
Bilderna är tagna i Sydafrika, i november. Jag gissar på Lanner Falcon/Slagfalk. Någon som kan bekräfta eller avfärda detta trots bildkvaliteten?
Fridens,
Johannes
Well, så här spontant å på rak arm så tycker jag det ser bra ut för en Lanner...
/Oscar
PhilipParris
Aktiv medlem
Well, så här spontant å på rak arm så tycker jag det ser bra ut för en Lanner...
/Oscar
Tackar!
Guiden (vi var på "fusksafari" på ett game reserve) svamlade något om att det var en örn, så det var först vid hemkomsten som jag såg att det det var en falk. Ny art för mig hursomhelst.
-friberg-
Aktiv medlem
Är detta en gråsiska? Eller skulle det rentav kunna var en snösiska?
Den satt med ett gäng kamrater i ett buskage i Malmköping den 6/1.
Gråsiska är korrekt.
/Magnus
starhill
Aktiv medlem
Gråsiska är korrekt.
/Magnus
Okej, tack!
Den är ny för mig!
/M*
Osquar
Aktiv medlem
Tackar!
Guiden (vi var på "fusksafari" på ett game reserve) svamlade något om att det var en örn, så det var först vid hemkomsten som jag såg att det det var en falk. Ny art för mig hursomhelst.
Örn??? Byt guide.... ;-)
/Oscar
MixPix
Aktiv medlem
Gråsiska är korrekt.
/Magnus
Jag säger inte emot dig...men ändå måste jag få undra lite.
Hur utesluter du snösiska baserat på bilden?
-friberg-
Aktiv medlem
Jag säger inte emot dig...men ändå måste jag få undra lite.
Hur utesluter du snösiska baserat på bilden?
Tydligast på denna bild är näbben som inte alls är så näpen som en snösiskas. sedans upplevs hela fågeln för mörk och för röd.
MixPix
Aktiv medlem
Tydligast på denna bild är näbben som inte alls är så näpen som en snösiskas. sedans upplevs hela fågeln för mörk och för röd.
TACK! Alltid kul att försöka lära sig lite mer.
-friberg-
Aktiv medlem
Fotograferad utanför Degeberga (Skåne) ihop med en kompis som dock inte ville vara med på tillräckligt nära håll 6/1-12. Havsörn borde det vara va? Går det att åldersbestämma?
Havsörn stämmer bra. Det är en 2K fågel, den är alltså född 2011.
snakebunk
Aktiv medlem
Auberg
Aktiv medlem
Den har hängt där ett bra tag nu. En myskand är det. Om det är en helt ren sådan vet jag inte säkert men en förrymd parkanka är det iaf.Hej,
Jag hittade den här fågeln i Slottskogen i Göteborg idag. Den är stor som en gås, och kanske är en gås, men jag hittar inte rätt i fågelboken. Är där någon som vet?
Mvh,
Andreas
Mvh/ Ola
Osquar
Aktiv medlem
Den har hängt där ett bra tag nu. En myskand är det. Om det är en helt ren sådan vet jag inte säkert men en förrymd parkanka är det iaf.
Mvh/ Ola
Den är så oren den kan vara. Ett genetiskt missfoster, helt enkelt. I detta avseende suger djurparker/parker något helt otroligt, men det tycks roa innehavarna att tvångs-mecka med naturen.....
/Oscar