Annons

Fågelidentifikation

Lite hjälp.

Är inte kunnig ang fåglar, så jag skulle gärna vilja veta vad det här är för en liten gynnare.
Tack på förhand.
 

Bilagor

  • IMG_7677 copy.jpg
    IMG_7677 copy.jpg
    22.2 KB · Visningar: 240
Den här flög förbi väldigt långt bort idag. Går det se vad det är för någon art?

Tack på förhand!
Thomas

Namnlös.jpg
 
Vad är det här för fåglar?
Den första gissar jag på tornfalk. Den andra och tredje verkade hänga ihop, den ena unge och den andra vuxen?

/Anna =)
 

Bilagor

  • fagel.jpg
    fagel.jpg
    57.3 KB · Visningar: 291
  • fagel1.jpg
    fagel1.jpg
    74.8 KB · Visningar: 292
  • fagel1a.jpg
    fagel1a.jpg
    81.8 KB · Visningar: 293
  • fagel2.jpg
    fagel2.jpg
    64.8 KB · Visningar: 290
Hej!

Nu kommer lite ungfåglar som jag har väldigt svårt att artbestämma. Jag försöker använda Fågelguiden men det hjälper inte. Hoppas ni experter kan hjälpa mig.

Jag gissar grovt på svartvit flugsnappare, grå flugsnappare, buskskvätta och bofink (även om jag saknar grått på huvudet och tycker näbben är ovanligt kraftig)./Anders
 

Bilagor

  • DSC_8925S.jpg
    DSC_8925S.jpg
    21.8 KB · Visningar: 250
  • DSC_9602S.jpg
    DSC_9602S.jpg
    23.8 KB · Visningar: 258
  • DSC_9813S.jpg
    DSC_9813S.jpg
    12 KB · Visningar: 253
  • DSC_9850S.jpg
    DSC_9850S.jpg
    28.1 KB · Visningar: 259
Du har rätt på alla (med en brasklapp på grå flugen som är lite svår pga ljuset) utom bofinken som är en domherre.

// Daniel
 
Du har rätt på alla (med en brasklapp på grå flugen som är lite svår pga ljuset) utom bofinken som är en domherre.

// Daniel

Tack Daniel för snabbt svar. Tack vare er experter börjar man få lite grund för att klara några fågelarter. Det som är svårt är ju att varje art ser så olika ut beroende på ålder, Domherren hade jag faktiskt ingen aning om att den såg sådan ut som juvenil./Anders
 
En hög suddmesar

Hej!

Har varit på öland några dagar, snacka om mycket fåglar :) Många har jag själv kunnat identifiera, men när det kommer till suddmesarna blev det svårt, tror att ni fixar många av dessa trots den riktigt usla kvalitén!

Bild 1 - ingen gissning
1.jpg

Bild 2 - ingen gissning
2.jpg

BIld 3 - Kan det vara ejder ?
3.jpg

BIld 4 - Gissar på småskrake här
4.jpg

Bild 5 - Kanske skärfläcka ?
5.jpg

Börjar med dessa 5
 
Snatterand?

Denna andhona är fotograferad på Getterön i Varberg. Jag tyckte hon var nättare än en gräsand och näbben har ju en teckning som skulle kunna stämma med en snatterand. Det fanns ingen hane i faggorna som kunde underlätta. Går det på bilderna att få en artbestämning?
 

Bilagor

  • Frågeand 400.jpg
    Frågeand 400.jpg
    61.4 KB · Visningar: 202
  • Frågeand porträyy 400.jpg
    Frågeand porträyy 400.jpg
    67.6 KB · Visningar: 202
älskar när tråden överöses med flitiga fotografer som jagar kunskap.

O jag är likadan.

Kan detta vara en stenskvätta? Tycker svärtan i ansiktet är för stor o intensiv...
 

Bilagor

  • PS4_4774-2.jpg
    PS4_4774-2.jpg
    24.9 KB · Visningar: 187
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.