Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Birdman
Aktiv medlem
Fick en bild på denna fågel då jag var uppe i Empire state building i våras. Det gick väldigt fort så bilden är som den är. Kan det vara en pilgrimsfalk? Jag har för mig att det ska finnas några i New York.
/Rikard
Jepp, det är en adult pilgrimsfalk. På sina ställen runt om i världens städer häckar denna art på höga byggnader. I Barcelona finns det ett häckande par på den kända katedralen La Sagrada Familia.
// Daniel
Anettski
Aktiv medlem
Peterus
Aktiv medlem
Här kommer några riktigt riktigt usla bilder men jag skulle gärna vilja höra om någon av er kan säga vad det här är??
// Anette
Du har hittat en juv Stjärtmes
Anettski
Aktiv medlem
Du har hittat en juv Stjärtmes
Tusen tack! Den såg för tokig ut tycker jag! =) Kul att du kunde se vad det var för en! // Anette
Fredric A
Aktiv medlem
Näktergal
// Daniel
Där ser man, trodde inte den var så stor!
Tack Daniel!
/Fredric
Skarström
Aktiv medlem
Per
Aktiv medlem
Ja! Coolt!
// Daniel
Tack - ja, det var faktiskt coolt; hisnande dogfight mot 8 fjäll-labbar!
Jägar3n
Aktiv medlem
Glada ?
Fick ett par bilder på denna rovfågel från traktorn när jag var ute och slog med slåtteraggregatet.
Är det en Glada som jag tror? Är fjärde året i rad som den vistas där jag bor (strax utanför Borås). Är det vanligt att den förekommer i dessa trakter.
Fick ett par bilder på denna rovfågel från traktorn när jag var ute och slog med slåtteraggregatet.
Är det en Glada som jag tror? Är fjärde året i rad som den vistas där jag bor (strax utanför Borås). Är det vanligt att den förekommer i dessa trakter.
Bilagor
Auberg
Aktiv medlem
Ja det är en röd glada. De blir allt vanligare i västergötland verkar det som.Fick ett par bilder på denna rovfågel från traktorn när jag var ute och slog med slåtteraggregatet.
Mvh/ Ola
Jägar3n
Aktiv medlem
Ja det är en röd glada. De blir allt vanligare i västergötland verkar det som.
Mvh/ Ola
Tackar för svaret.Kul om den blev vanligare för det är en otroligt vacker fågel.
Paodi
Aktiv medlem
Inget foto, men ändå fågelidentifikation.
Jag såg en fågel på rätt långt avstånd, underifrån. Den var ungefär stor som en mindre hackspett. Den upplevdes som nästan helsvart, men med en distinkt vit kant runt hela stjärten. Flykten var helt rak, med konstanta vingslag som såg väldigt kämpiga ut, typ sånglärke-stil. Jag kan fanimig inte komma på en enda fågel som stämmer in. Min enda tanke är att det var en svala som lyckats fastna i något vitt som hängde efter den som den fick kämpa med att klara släpa med sig..
Någon tanke?
Jag såg en fågel på rätt långt avstånd, underifrån. Den var ungefär stor som en mindre hackspett. Den upplevdes som nästan helsvart, men med en distinkt vit kant runt hela stjärten. Flykten var helt rak, med konstanta vingslag som såg väldigt kämpiga ut, typ sånglärke-stil. Jag kan fanimig inte komma på en enda fågel som stämmer in. Min enda tanke är att det var en svala som lyckats fastna i något vitt som hängde efter den som den fick kämpa med att klara släpa med sig..
Någon tanke?
Graylingman
Aktiv medlem
Skulle vilja ha detta till lappmes?
Det vill jag också. Snygg bild!