Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Den här torde väl inte vara så klurig, men vad är det? Jag hittade närmast en trädpiplärka i min fågelbok men det står att den aldrig sitter på marken eller låga föremål, och denna gjorde både och..

// Richard
 

Bilagor

  • _DSC9750.jpg
    _DSC9750.jpg
    85.2 KB · Visningar: 275
Den här torde väl inte vara så klurig, men vad är det? Jag hittade närmast en trädpiplärka i min fågelbok men det står att den aldrig sitter på marken eller låga föremål, och denna gjorde både och..

// Richard

Känns som en juvenil (och nyss ur boet utflugen) rödhake, men skulle gärna vilja se mer av sidan på fåglen för att kunna helt och hållet utesluta andra arter.

// Daniel
 
Jepp, visst är det en tallbit. En hona eller ung hane. Härligt att se sommarbilder på denna annars klassiska vinterfågel (iaf för oss här nedåt i landet).

// Daniel

Edit: Blev lite konstigt eftersom bilden försvann under den tiden jag kommenterade...
 
Känns som en juvenil (och nyss ur boet utflugen) rödhake, men skulle gärna vilja se mer av sidan på fåglen för att kunna helt och hållet utesluta andra arter.

// Daniel

Tack för svar Daniel, jag hade tyvärr bara den där vinkeln, här är en där man ser lite mer av vingen och jag har croppat ned den mer. Kan det hjälpa med miljön den befann sig i? Det var på en myr, och det var mitt i natten vid kusten utanför Umeå.

// Richard
 

Bilagor

  • _DSC9753.jpg
    _DSC9753.jpg
    74.2 KB · Visningar: 265
Tack för svar Daniel, jag hade tyvärr bara den där vinkeln, här är en där man ser lite mer av vingen och jag har croppat ned den mer. Kan det hjälpa med miljön den befann sig i? Det var på en myr, och det var mitt i natten vid kusten utanför Umeå.

// Richard

Det räckte bra...det är en rödhake.

// Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.