ANNONS
Annons

Fågelidentifikation

Men wow! Det var roligt! Det är min första. :)
Jag måste dock fråga: Hur i all sin dar kan du ta det på den bilden? (Mäkta imponerad!)

Brukar de hålla sig inom samma område - alltså: finns det chans att få sen den här igen?

/M*

Den långa stjärten, den långa halsen och dom bandade vingarna är några typiska karaktärer som syns på bilden.
Kan mycket väl finnas en häckning i närheten o då är chanserna goda att få syn på den igen.

/Friberg

Trädgårdsfåglar från idag som jag behöver hjälp med:
Det var mörkt och grått, så ISO 3200 krävdes, men det syns väl ändå?
Tredje är väl en tall- eller entita?

Bilagor

• 2011_0717_075308-2.jpg
    2011_0717_075308-2.jpg
    83.2 KB · Visningar: 206
  • 2011_0717_075533.jpg
    2011_0717_075533.jpg
    69.4 KB · Visningar: 209
  • 2011_0717_080607-2.jpg
    2011_0717_080607-2.jpg
    74.9 KB · Visningar: 203
Här är en liten bandit, någon som kan hjälpa mig med den? Min fågelbok hjälper mig inte mycket.. är det någon som har tips på en riktigt bra fågelbok i samma veva?

Tack på förhand
/ Richard

Bilagor

• _DSC9827.jpg
    _DSC9827.jpg
    10.1 KB · Visningar: 194
Här är en liten bandit, någon som kan hjälpa mig med den? Min fågelbok hjälper mig inte mycket.. är det någon som har tips på en riktigt bra fågelbok i samma veva?

Tack på förhand
/ Richard

Fågelguiden, fågelboken med stort F. Fantastiskt bra för hela Europa och närliggande områden.

5st suddiga ölänningar

Hej!

Behöver hjälp med dessa 5

Bild 1 - Har ingen aning
6.jpg

BIld 2 - Gissar på gravand
7.jpg

BIld 3 - Mindre strandpipare ?
8.jpg

BIld 4 - Grönbena ?
9.jpg

Bild 5 - Grönbena ?
10.jpg

Kass kvalité, men ni brukar ju fixa det mesta :)

/Fredric

Varfågel. Antar att bilden är tagen norrut någonstans...

// Daniel

Jo, beror ju på vad man definerar som norrut. Den är tagen i västerbottens inland. Men jo, det är ju norrut. Det närmaste jag hittade i min dåliga fågelbok var typ Stenskvättan, men den är ju något färgad på halsen/hakan. Varfågeln ser helt brun och blåsvart ut i min bok och inte alls som den vita fågel jag såg :), men läser jag texten står det att den har vit undersida så det förklarar väl det.

Tack så mycket för hjälpen!

/ Richard

Senast ändrad:
Bläsänder i förgrunden, gravänder med avkomma, större strandpipare och två bilder på gluttsnäppa.

// Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar