Rumpelstiltskin
Aktiv medlem
Var hittar man det där Autoplus.läget? Om det nu finns min lite nyare Va.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja nu är min RX100 från 2012, första modellen som kom, nyare är troligen betydligt snabbare och bättre blev objektiven också.
S24 får siffran 100 i lågljus belysning hos DX0, Iphone 15 samma årsmodell får där 112 tror det stod att det var 100 lux i testet. Pro modellerna får bättre värden dom är ju dyrare också.
Var hittar man det där Autoplus.läget? Om det nu finns min lite nyare Va.
Skärmens ljusstyrka skiljer sig mycket mellan A och S, så där kan skillnaden vara att du har problem redan i mellanöstern medans jag klarar mig uppe i snöklädda alper.
Givetvis är den adaptiv. Men när det är soligt behövs lite extra krämVisst så är det säkert. Det bästa är väl att ha en riktigt ljusstark skärm och att den är adaptiv så att man inte får ont i ögonen för att den är för skarp när den inte ska vara det.
Jag är inte van vid jättebrighta skärmar för det som verkligen utmärker kalibrerade skärmar är att de är jämförelsevis lite dämpade för att man inte ska få onödigt mörka utskrifter.
Varför går det inte bygga en kompaktkamera som är lika bra som ex. Sony a7 iii med tanke på tekniken och kvalitet som de lyckas bygga in i dagens flaggskeppsmobiler. De presterar extremt bra i de flesta situationer, speciellt vid dåligt ljus?
Borde väl rymmas betydligt mer teknik och AI i en kompaktkamera än i en mobil!?
Min förra som var en Note 20 var för gammal. Min s24 har det, sonens A55 har inte det. Exper RAW finns också som sepparat app från galaxy store, men bara om din telefon kan köra det.
Visa bilaga 176196
Mig veterligen endast en obskyr tillverkare som heter Adobe. Provade deras grejer för 10år sedan och jag var tämligen allergisk mot dom.Vilka konverterare kan läsa dina telefon RAW då? Det blir ju knepigt om nästan inga konverterare kan göra det. Pratar inte mobiltillverkarna med konverterartillverkarna eller vise versa?
Det är inte så enkelt som bindning i detta fallet. Det är ju quad-bayer sensorer.I min och många mobiler binnas ju fyra pixlar logiskt till en. 50 MP blir så 12,5 om man inte explicit väljer att gå upp till 50. Den tekniken i sig kompenserar ju delvis för den mindre sensorns mindre bra lågljusegenskaper genom att göra varje logisk pixel 4 ggr större än utan den tekniken.
Tack. Men hittar tyvärr inget som verkar passa. Hittar inte autoplus eller auto plus i manualen heller och bara några få sidor på nätet som nämner det, men då bara i förbigående.
RX100Va har nåt de kallar Intelligent Auto och Superior Auto. Kanske är nån utveckling?
Så kan det vara, det skiljer några år mellan modellerna, du har så klart kollat dessa lägen vad som finns där,
jag var nyfiken just för att kameran lade ihop flera bilder, man pratar i dag om just den möjligheten som att det är en ny finess liksom.
Du kan ju ställa in betydligt mer idag i dagens systemkameror hur du vill ha dina JPG-filer. Om du nu vill göra RAW-konverteringen i kameran.
Du kan ju ställa in betydligt mer idag i dagens systemkameror hur du vill ha dina JPG-filer. Om du nu vill göra RAW-konverteringen i kameran.
Nä, jag har ju inte det. Använder normalt inte Auto. Hade fullt upp att läsa på om de funktioner jag använder i somras, så de andra hoppade jag över.
Det var just att du sa det som fick mig nyfiken också! Ska googla vidare på de autolägen jag har nån dag när jag har gott om tid och känner mig stark.
Om man ska återgå till grundfrågan, så är väl svaret på just den frågan att drt väl har visat sig att inte särskilt många idag saknar kompaktkamerorna överhuvudtaget.Varför går det inte bygga en kompaktkamera som är lika bra som ex. Sony a7 iii med tanke på tekniken och kvalitet som de lyckas bygga in i dagens flaggskeppsmobiler. De presterar extremt bra i de flesta situationer, speciellt vid dåligt ljus?
Borde väl rymmas betydligt mer teknik och AI i en kompaktkamera än i en mobil!?