Falumas
Aktiv medlem
Nej, har inte tillgång till det.Har du kanske möjlighet att köra den jpg-filen genom Topaz Photo AI? Vore kul att se om det gav mer detalj och renhet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, har inte tillgång till det.Har du kanske möjlighet att köra den jpg-filen genom Topaz Photo AI? Vore kul att se om det gav mer detalj och renhet
Det spelar ganska liten roll hur snabb den är om den inte använder det för att kunna ta stabila handhållna bilder på natten som mobilerna gör.
Jag kan ta handhållna bilder med upp till 10s med min mobil, det är då inte en 10s exponering utan massvis med kortare exponeringar som lagts ihop och allignats med varandra.
Eller som vid Astrofoto där den tar massvis med bilder i 12min och då även kompenserar för att stjärnorna rör sig.
Jag tror att våra FF-kameror fortfarande har för långsamma sensorer för att det skall fungera riktigt bra.Ja RX100 från 2012 har en liknande sådan funktion, den tar bilden snabbt, sedan lägger den i hop flera bilder, som man då ser på skärmen ungefär 3-4 sekunder jobbar den, bilden klar, bara provat inomhus under lite dämpad belysning. Så om tillverkarna vill skulle man nog kunna utveckla funktionen även till våra kameror.
Nej, har inte tillgång till det.