Ventures
Aktiv medlem
Hhhhkbx
Vid vissa resor tar jag numera bara RX100 med, vilket är en enorm lättnad. Ett litet fickstativ fixar de långa exponeringarna. Mobilen används bara till ren dokumentation då kvalitén kvittar eller när ingen annan kamera finns med.
Oj vad jag känner igen mig i det. Befinner mig f n på resande fot, två ff-hus + tre (3) zoomar samt ett "resestativ" därtill min RX 100.
Ingen dröm att släpa på två ff-hus och tre gluggar, kan jag konstatera. Vid (ev) nästa resa kommer jag kanske att nöja mig med mobilen och min RX 100 samt ett väldigt lätt resestativ (~ 1 kg).
RX 100 är såpass bra att den duger till att använda som resekamera, och sedan får jag använda mig av mina ff-hus när det handlar om enbart fotograferande, för fy tusan vad tröttsamt det är att bära på ff-husen med tillbehör .
Göbben börjar bli gammal, även om han lever i förnekelse.
Vid vissa resor tar jag numera bara RX100 med, vilket är en enorm lättnad. Ett litet fickstativ fixar de långa exponeringarna. Mobilen används bara till ren dokumentation då kvalitén kvittar eller när ingen annan kamera finns med.