Annons

En dag i sverige.

Produkter
(logga in för att koppla)
Vill än en gång poängtera att det inte kommer att komma in bilder från pereferin eftersom tiden inte räcker till.
Känns lite tråkigt att man än en gång skiter i utkanten.
Är medlem 800 nånting men kommer inte att hinna få in bilder så skiter i att ens försöka.
Skicka en film....helg...få tillbaka bild..
skicka till EDIS det hinns inte .
Ännu en fel bild av Sverige.
-Anders
 
Chano skrev:
Vill än en gång poängtera att det inte kommer att komma in bilder från pereferin eftersom tiden inte räcker till.
Känns lite tråkigt att man än en gång skiter i utkanten.
Är medlem 800 nånting men kommer inte att hinna få in bilder så skiter i att ens försöka.
Skicka en film....helg...få tillbaka bild..
skicka till EDIS det hinns inte .
Ännu en fel bild av Sverige.
-Anders

Jag kanske inte har läst noga men finns det någon datum/tid då materialet ska vara inskickat? Jag har inte sett det.

Olle /som fortfarande funderar på anmälan
 
Hittade det inte på hemsidan, men det är den 12/6 som bilderna senast ska vara inne.
 
Chano skrev:
Vill än en gång poängtera att det inte kommer att komma in bilder från pereferin eftersom tiden inte räcker till.
Känns lite tråkigt att man än en gång skiter i utkanten.
Är medlem 800 nånting men kommer inte att hinna få in bilder så skiter i att ens försöka.
Skicka en film....helg...få tillbaka bild..
skicka till EDIS det hinns inte .
Ännu en fel bild av Sverige.
-Anders

Tycker också att det är alldeles för kort tid, två veckor tycker jag hade varit betydligt bättre. Tänkte jag skulle foto uppe i Hälsingland, men tyvärr så finns det inget lab som framkallar dia däromkring - så då blir det att åka tillbaks till Uppsala och lämna in (3 timmars framkallning).
 
Chano skrev:
...Skicka en film....helg...få tillbaka bild..
skicka till EDIS det hinns inte .
Ännu en fel bild av Sverige.
-Anders

håller med om att det är kort om tid... :eek:(
tycker därför det är skönt för egen del att jag kommer plåta digitalt.. :eek:)
 
Mejla och fråga dom, eller rättare sagt mejla och säg till dom att "pga 10 mil till postlådan... så kan bidraget bli någon dag försenad".

Jag menar om det är mer än 2000 fotgrafer som skall skicka in sina bidrag, kanske 100 rutor per skalle i olika format så undrar man om posten verkligen kan leverera allt på samma dag.

Det skall sedan sorteras hos EDIS och organiseras
och i slutet kan dom konstatera att det inte finns
en ruta från Sverige utanför storstäderna.

Tanken att detta projekt bara skulle bestå av bilder av det Sverige som har nära till en postlåda och framkallningsmöjligheter är lite lätt absurd. Man kan då om hundra år i riksarkivet konstatera att det inte fanns en landsbygd den 3e juni 2003.
 
Jag har anmält mig två gånger hos Edis via hemsidan utan att lyckas få någon som helst respons. Hur gör man?
 
"Jag menar om det är mer än 2000 fotgrafer som skall skicka in sina bidrag, kanske 100 rutor per skalle i olika format så undrar man om posten verkligen kan leverera allt på samma dag"

Tror du verkligen att folk kommer att skicka in 100 bilder var? Jag tvivlar STARKT på det.
Dessutom fanns det väl nån regel om att man max fick skicka 10 bilder?
 
Det Finns en regel om max 10 bilder per person - se Frågor och Svar på deras hemsida.
 
Thommy skrev:
Tycker också att det är alldeles för kort tid, två veckor tycker jag hade varit betydligt bättre. Tänkte jag skulle foto uppe i Hälsingland, men tyvärr så finns det inget lab som framkallar dia däromkring - så då blir det att åka tillbaks till Uppsala och lämna in (3 timmars framkallning).

Ta kontakt med Fotografen i Söderhamn, jag tror han har möjlighet att soppa din diafilm i samband med En dag i Sverige. Tel 0270-18392.

Sten (Nr 261)
 
bildsten skrev:
Ta kontakt med Fotografen i Söderhamn, jag tror han har möjlighet att soppa din diafilm i samband med En dag i Sverige. Tel 0270-18392.

Sten (Nr 261)

Tack för förslaget! Men jag måste ändå tillbaks Uppsala under nästa vecka, så då passar det bra att framkalla där.
 
Bildtextformulär

Ett sånt skulle skickas till mej i god tid före den 3:e juni men jag har inte sett till ngt sånt...har ni övriga??
 
klart man är med! kan bli jobbigt att det är typ 30 000 bilder.. hård konkurens! jobbigt för oss amatörer..

Är det någon som har koll på inskickningen av bilder? adress, fakta om bilden, storlek osv..?
 
jag tycker att det är dumt att det är såå attans bråttom! Nu får de 300 första som skickar in en bok. Fördel digitaliserna! Om de nu är så bråttom att få in bilderna så kunde de väl ha planerat så att de inte behöver vara såå bråttom!!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.