Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En dag i sverige.

Produkter
(logga in för att koppla)
Har anmält mig.. men som vanligt så hinner jag inte ens framkalla filmen och få tillbaka den så är tiden ute.
Lite synd att man aldrig tar in bilder från pereferin.
Men och andra sidan vad finns där att visa som ändå inte blir visat. Lycka till.
-Anders
 
Igår måndag skulle där vara lite över 1200 deltagare med målet 2000.
Vi hade fotograf Torbjörn Andersson som gäst hos Fotoklubben igår, han ingår i projektets ledning och verkligen uppmanade alla amatörfotografer att deltaga och att låta sina bilder även lagras till kommande forskning.
Eva nr 47
 
Senast ändrad:
I måndags fick jag även se den Amerikanska boken efter deras projekt "A day in America", vilka bilder! Fantastiskt tryck och stor, tjock bok typ A3 format.
Den svenska utgåvan ska bli av samma kvalité, storlek, och kommer att tryckas på ett Bonniersförlag.
I US hade de bara proffs som deltog men här i Sverige verkar det som amatörerna prioriteras. Torbjörn poängterade också vikten av att bilderna inte skulle vara arrangerade och verkligen tagna mellan 00.01 och 23.59 den 3:e.
 
Jag misstog mig lite på Torbjörn Andersson, han ingår i Advisory Board och inte i den direkta ledningen.
 
Jag har anmält mig men vet ej om det fungerade. Skall man få någon slags bekräftelse och nummer ?

Det har jag i alla fall inte fått !

;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.