Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Med dessa modeller skulle dom täcka sina marknadssegment.

Hobby: D70 (Där har man inget digitalt idag)

Entusiaster: D200 (skulle ersätta D100)

Proffs press: D2h har ersatt D1h

Proffs övrigt: D2x (skulle ersätta D1x)

Senast ändrad:
Du ändrade själv din text från Hoppy till Hobby kl:23:25 så det borde du inte ha några problem med att förstå.

Det stämmer att jag ändrade ett stavfel, men låt oss inte göra en stor apparat av det i tråden,

Vad tror du om tanken att Nikon släpper 3 DSLR:er i vår?

D70, D200 och D2x? Tror du dom gör det, eller väntar dom med någon?

Har Nikon kapaciteten så gör säkert det, men det är väl högst tveksamt då de inte lyckats leverera H2D fören nu.

Att D2h är sen skall man nog inte dra några växlar på. Alla kameror och allt som innehåller programvara brukar bli sent för alla företag ;)

Det undras av många hur byggkvaliten på D-70 är & har nämnts att den bygger på F-75. Har aldrig känt på en sådan men hittade dessa bilder på den Japanska sida som hänvisades till i början.

Man kan konstatera att F-75 & D-70 är snuskigt lika, man ser dock att D-70 är något högre (eller beror det på fotograferingsvinkeln?)...

F-75

Bilagor

• f 75.jpg
    f 75.jpg
    48.1 KB · Visningar: 506
arleklint skrev:
Att D2h är sen skall man nog inte dra några växlar på. Alla kameror och allt som innehåller programvara brukar bli sent för alla företag ;)

Då borde det m.a.o bli försenat nu oxå...det var ju det jag sa.
Håller dock inte alls med om att det brukar vara försenat från alla företag...ingen av mina kameror har varit försenade.

Jag konstaterade oxå likheten när jag jämförde bilder på F75 på Nikons site med bilden på D70 i pressreleasen ;) Jag hoppas innandömet och baksidan skiljer ;)

Jag tror denna pressrelease uppkommit genom att ryten redan var igång, och att man helt enkelt plåtat av en F75, för att det är så den kommer att se ut!

Larsa, bilden som du visar är en photoshoppad version av en F75:a.

Den riktiga D70:an ser ut så här:

Bilagor

• nikond70-001.jpg
    nikond70-001.jpg
    44.5 KB · Visningar: 482
Karl skrev:
Larsa, bilden som du visar är en photoshoppad version av en F75:a.

Den riktiga D70:an ser ut så här:

Jag går & gömmer mig ett tag...

Mycket pinsamt, jag hade ju sett den bild som du la upp & borde insett detta...

/Larsa som går & lägger sig innan han klantar till det ännu mer...

Sensor och brus

Vad som ska bli intressant att få veta, är huruvida Nikon stoppar in en ny sensor som är av samma teknikgeneration som D2-sensorn (fast med 6 Mpix, förstås) eller om det är D100-sensorn som går igen. Den senare är ju brusigare än Canons 6-Mpix-sensor, medan Nikon sade sig ha minskat bruset i D2-sensorn.

Canon 300D har sannolikt varit en dålig nyhet för Nikonanställda som velat dra ner på sin övertid men en god för Nikonisterna.

/Jörn - som önskar att även svenska företag kunde konkurrera i stället för att bilda karteller

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar