ANNONS
Annons

D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Sprillans ny. Jag vet inte vad som for i mig men jag vänjer mig nog vid tanken så småningom :)

Grattis till nytillskottet... om man nu ska ha en DSLR idag så e väl D100 den sexigaste...

/kg som duckar för alla Canontomater

sagan skrev:
Jag tror inte på att nikon skulle göra en kamera som motsvarade en 10D (bättre än D100 m.a.o) och sälja den för samma pris som 300D.

Är ganska övertygad om att D70 blir budgetvariant av D100..precis som 300D är en budgetvariant av 10D.

Allt annat vore en sensation.

Jag tror också det är så!

jimh skrev:
Jag impulsköpte en D100 idag

Vänta nu, du råkade inte gå förbi katarina bangata 16.54 med kameran? Medans jag stod med stativet där kom det förbi någon som hade köpt en sproilans D100 under dagen..

För övrigt, oavsett, gratulerar till en underbar kamera!

Nix, det var inte jag. Men faktum är att jag också mötte en lirare med D100-kartong på väg från Kameradoktorn till bilen.

Snart digitalt på riktigt ??

Hej Alla

Fullständigt jublade häromdagen när jag såg Nikons pressrelease.......

Var på "besök" i den digitala världen för ett tag sedan (Coolpix 5700) men blev grymt besviken (mest på AF och hanterbarhet) så jag sålde igen........

Vill verkligen slippa diascannern.....

Ska jag börja hoppas igen i och med D70 ???

Kör med F80 och F100 idag + en massa rolig optik (dock inga MF).

Funderar på att byta F80 mot en D70.........

/Anders

Re: Re: Klara Besked

AnnaKarin skrev:
Fast är det verkligen sant? Bilderna i länken ovan är ju identiska sånär som på modellbeteckningen. Det får iaf mig att bli skeptisk. Och det finns ingen pressrelease på Nikons siter vad jag kan se.

/AnnaKarin

Speciellt som bilden inte stämmer med den officiella som ligger på Nikons egen sida.

johan

Japp, fast bara någon timma efter mitt förra inlägg i denna tråd så hade Nikon publicerat pressreleasen som bekräftade D70-ryktet.
/AnnaKarin

Korkat?

Nikon har kommit på att man kan köpa sig en bättre plats i kön, visst är det fantastiskt.

Se http://www.cyberphoto.se/info.php?article=grisenisacken

Men det är ju sant, man får ju en programvara (som borde ingå med kameran som till Canon) och en utbildning (som kanske tar upp saker som man redan borde kunna om man väljer att köpa en sån här kamera?) för endast 3000 spänn.

ha ha, bättre (?) att göra som Minolta, kräng kameran till fullt pris i två (2) veckor o sen sänker man priset med 15% o sen med 10 till de följande veckorna... vill man vara först ska det kosta!

/kg som hann köpa A1 till fullt pris

Noterar Nikons desperation och det faktum att de inte hade sin konsumentkamera färdig när Canon lanserade sin 300D... Nu gäller det att få så få som möjligt att köpa 300D i julklapp och istället vänta på D70 som kommer en bit in på nya året...Canon har säkert sålt stora mängder inför jul och kommer sänka priset på 300D när D70 kommer ut på marknaden.

/Roland - som tror Nikon får det kämpigt :-(

Inte tror jag de är särskilt desperata... de har ju kommit med D2H, fast inte för hobbyfotografer då förstås... det finns nog många "trogna" nikonfans som väntar på en folk-nikon, det lär t o m finnas folk som behållit Minoltaoptik i hopp om en Minolta med gängor... o det kommer nog det med. Än är det för tidigt att utropa någon vinnare, men Canon har onekligen gjort ett bra race så långt!

/kg som hoppas att det alltid kommer att finnas minst två likvärdiga konkurrenter...

Ena stunden är den ena före den andra, nästa stund är det tvärt om. Vem vet hur länge 300D överhuvudtaget går att sälja. Hur ser Minoltas DSLR ut när den kommer i vår. Hur kommer D70 att stå sig. Allt är osäkert tycker jag.

Min enda gissning är att DSLR:ers tid på marknaden kommer att kortas ner mer och mer

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar