Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D50, D70 eller kanske Canon 350?

Produkter
(logga in för att koppla)
Korrekt, om du respekterar min åsikt så repekterar jag din, inga problem.

Tala bara inte om vad jag ska tycka och inte ska tycka så blir det fint.

Det vore dessutom tacksamt om du ville citera mig korrekt och inte hitta på citat som inte finns, det är ett på alla sätt irriterande beteende och inte på något sätt socialt acceptabelt.

Du ser inte att det blir en aning tjatigt att klistra in samma länk 6 gånger på raken?
Folk är inte dumma vet du, de fattar redan första gången.

Personligen så uppfattar jag ditt beteende som oerhört drygt.

Som jag ser det så har du inget som helst intresse av att nå samförstånd eller att lyssna på andra.

Ditt enda intresse och absolut enda intresse, är att försöka övertyga, genom att köra över andra, att du har rätt, helt oavsätt om du har rätt eller inte.

Du finner inte det våldsamt patetiskt? jag finner det så iaf.

Kommer aldrig att förstå detta...

Det enda jag vill ha ut är hur oerhört små skillnaderna är mellan kamerorna...

Ni ska absolut ha en vinnare???

Ser man till helheten så finns enligt mig ingen vinnare!

Ska tillägga att jag aldrig gjort några avancerade tester, bara provat på eget minneskort & kollat hemma samt bedömt hantering av kamerorna när jag fotat. Har nämligen en god kontakt med min lokale fotohandlare...

Är inte mycket för crops utan mer intresserad av hur det blir på papper & huruvida jag där är nöjd på normalt betraktningsavstånd...

Tester har jag läst många & dom skiljer sig enligt mig oerhört mycket beroende på testaren, varför kan man fråga sig...

//Larsa

macrobild skrev:
Återigen så har vi olika åsikter.
Det är inget fel på olika åsikter, tvärtom, det är en förutsättnig för utveckling.

Problemet är att du har noll, absolut noll respekt för andras åsikter.

Din åsikt är saningen och den enda saningen enligt dig.

Den retoriken leder bara till en sak...konflikt.

.Z. skrev:
Ser man till helheten så finns enligt mig ingen vinnare!
Prioriterar man högsta bildkvalitet och snabbast AF så finns det en klar och tveklös vinnare.

Sen kan man givetvis ha helt andra prioriteringar.

sagan skrev:
Det är inget fel på olika åsikter, tvärtom.

Problemet är att du har noll, absolut noll respekt för andras åsikter.

Din åsikt är saningen och den enda saningen enligt dig.

Den retoriken leder bara till en sak...konflikt.
Åreigen en generellt uttalande av Kim.
Du beskriver dig själv i ett nötskal.

Ska vi gå igenom svar här på forumet?, från oss båda? se hur nyanserade de är?

Nu är vi uppe i 10 ggr
http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD50vsD70SvsXT_images.shtml
Mikael

Verkar vara mycket surr om bästa kameran

Det verkar vara mycket snack om vilken kamera som är bäst nikon canon minolta,min tro är ju att alla 3 är duktiga på att bygga kameror.Köpte själv en 350 d och är mer än nöjd med den,men hade innan en coolpix 990 som jag tog massor av bra bilder med var absolut mer än nöjd med den ochså den har ju 5-6 år på nacken men var en bra kamera när den kom och den funkar lika bra nu som då.Minoltan har ju absolut en fördel med bildstabilisering i huset det borde både nikon o canon ta efter. Verkar ju hur korkat som helst att ha det i objektivet,så jag är nog rätt säker på att vilken kamera jag hade valt av dom 3 så hade jag inte blivit besviken.Nu blev det en canon, anledningen är flera men mest för att dom är helt klart i en klass för sig just nu, finns helt enkelt inga konkurenter, ja tack för ordet

Jag tycker att både D50 och 350D är tillräckligt bra och lika för att jag ska varmt rekommendera båda.

Största fördelen med D50 är att den kan köpas med det superfina och rimligt prissatta 18-70/3,5-4,5 - att det inte finns ett motsvarande objektiv till 350D är dess största brist.

När kamerorna är så lika kan man tillåta sig ta andra hänsyn i kameravalet än bildkvalitet - optik och handhavande spelar också in.

Jag har 350D för att ha bäst bildkvalitet, men D50 är trevligare att jobba med.

Skit samma vilket märket är (tycker jag iaf).

Det intressanta är (som jag ser det) att ett kamerahus ger dubbelt så snabb (nära på) AF och erbjuder 2 miljoner fler bildpunkter till samma pris.

Rätt oslagbart i mina ögon iaf.

Sen om kamerahuset kommer från pentax eller olympus eller vad 17...är sekundärt så länge jämförelsen gäller kamerahuset och inget annat.

Re: Verkar vara mycket surr om bästa kameran

vargen24 skrev:
Det verkar vara mycket snack om vilken kamera som är bäst nikon canon minolta,min tro är ju att alla 3 är duktiga på att bygga kameror.Köpte själv en 350 d och är mer än nöjd med den,men hade innan en coolpix 990 som jag tog massor av bra bilder med var absolut mer än nöjd med den ochså den har ju 5-6 år på nacken men var en bra kamera när den kom och den funkar lika bra nu som då.Minoltan har ju absolut en fördel med bildstabilisering i huset det borde både nikon o canon ta efter. Verkar ju hur korkat som helst att ha det i objektivet,så jag är nog rätt säker på att vilken kamera jag hade valt av dom 3 så hade jag inte blivit besviken.Nu blev det en canon, anledningen är flera men mest för att dom är helt klart i en klass för sig just nu, finns helt enkelt inga konkurenter, ja tack för ordet

Jag vill därmed säga . testen som ligger ute visar något helt annat. Och oavsett du har en Pentax. Nikon Canon, minolta mfl och exponerar dessa kameror rätt så kan inga generella uttalanden göras. Dvs att en kamera är överlägsen den andra
Mikael

sagan skrev:
Prioriterar man högsta bildkvalitet och snabbast AF så finns det en klar och tveklös vinnare.

Sen kan man givetvis ha helt andra prioriteringar.

Jo. men du vet vad jag tycker Kim.

När skillnaderna i detta är så små (vet att du inte tycker det) så tycker åtminstone jag att man kan kika på andra aspekter också typ ergonomi, m.m...

Men nu snackar jag faktiskt mest 20D & D7D märker jag;-)

//Larsa

Hur du kan uppfatta skillnaden i AF-hastighet på 70-80% som små fattar jag inte, skillnaden är ju våldsam.

Skillnaden mellan 6 och 8 Mp är väl mindre, men inte på något sätt oväsentlig.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto