snap01
Aktiv medlem
För varje dag som går så blir jag bara mer och mer kär i min 5D3, fan vilken fantastisk kamera. Af:en och isoprestandan tillsammans med känslan i huset går inte att beskriva, jpeg bilderna på iso 12800 ser riktigt bra ut, mycket detaljer och extremt lite brus. Nu tror jag inte att Nikon kameran är sämre. Den har sina fördelar.
1. Den är så ful så att man skulle inte bli ledsen ifall man tappar den.
2.Högiso filmningen påminner om filerna från min dotters Nintendo DS= Man vill inte filma, "sparar batteri"
3.Man får kramp av greppet efter ett tag= man ägnar mer tid åt familjen bland annat då man inte vill hålla i kameran.
4.Filerna blir så stora så att man inte orkar lägga över dom på datorn=man fotar mindre och slutaren håller flera flera år.
5. Den är mycket billig= Man har råd att bjuda sin fru/man på en resa till thailand för mellanskillnaden mot vad en 5D3 kostar... Utan boende dock.
5.Man kan alltid byta upp sig=köpa en Canon EOS 5D Mark III.
Som ni ser så har D800 många fördelar också.
Det var mina two cents.
1 håller med dig den är inte lika snygg som canon Rätt
2. nja 1/2 Rätt
3. Håller med greppet på min D800 är inte i närheten av din snygga canon ;-) Rätt
4. Nja där har du fel kör du en mac med 16 gb minne så är det NADA PROBLEMAS FEL
5. Tja du har rätt just nu men D800 kommer gå upp med 2500kr så du får simma sista biten. 1/2 Rätt
Det du missade är att D800 kör åttor runt din 5 om vis ser till dynamiskt omfång annars hade du några rätt.
Det är svårt att tro men det är faktiskt sant. När kommer du till stockholm så vi kan jämföra in real life? får du mycket pisk så har jag mycket whisky som du kan trösta dig mer och det är inget billigt skit ;-)