Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenheter av Canon 5d mk3 vs Nikon D3s

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill tacka alla inblandade i denna tråd som gett mig goda råd och erfarenheter inför mitt beslut, och det blev till slut ett systemskifte till Canon. Så nu är jag nöjd och stolt ägare till en Canon 5DMkIII med 24-105/4L. Jag hade förmånen att testa en D800 och en 5D MKIII parallellt och kände till slut att 5dMkII passade mig bättre.
Jag är nu supernöjd med min kamera och är imponerad av 24-105:ans mångsidighet, färgåtergivning och skärpa.
Den enda stora nackdelen jag upptäckt med 5DMkIII jmf med Nikon är att det inte går att ställa in exp.kompensation i M-läge och Auto-ISO, men hoppas att en firmwareuppgradering kan tillföra den funktionen inom en snar framtid.
Funderar nu mest på om jag ska gå på fasta objektiv framöver, och överväger en 85:a då jag gillar porträtt, men osäker på om jag ska gå på 1,2 eller 1,8, men det kommer jag lyfta i en annan tråd framöver.

Återigen Tack för god hjälp och jag vill samtidigt önska er ett Gott Nytt År.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar