Inte den bästa testen/jämförelsen när det gäller den absoluta tekniska skillnaderna mellan kamerorna när det gäller brus mm för då finns det ju betydligt bättre tester/jämförelse(DxO mfl)men personligen gillar jag dessa tester där man testar/jämför kamerorna sida vid sida hur dom beter sig,fungerar o presterar mm live i praktiken.
Precis, men det är ju det som betyder något i praktiken, sen finns det mätbara saker också som t.ex. DxOMark.com.
Trevilgt utförda också och härliga personer, speciellt hästfotografen
Trevligt att de körde med Sigma 120-300/2,8 vilket är ett objektiv jag är tilltalad av.
Blev lite häpen när de efteråt siter och snackar och gnuggar objektivens frontlinser mot sina skitiga jeans efter att ha krälat omkring på marken i ridhuset...
Personligen har jag från början när de här kamerorna presenterades nästan samtidigt tyckt att Nikon D800 varit fantastisk och överlägsen Canon 5DMkIII, men har nu omvärderat det, speciellt efter att ha klmt och känt på D800 som inte gav mig de rätta vibbarna.
Båda är fantastiska, inget snack och de räcker till och blir över bägge två långt förbi mina behov.
D800 har blixt och ger högre detaljering tack vare den högre upplösningen, men Canon funkar bättre vid filmning, är snabbare, (ger renare jpegs-ointressant för mig iofs), bättre AF och känns mer robust och passar bättre i handen.
Nikons blixtsystem är överlägset, men Canons objektivutbud är bättre.
Jag avvaktar och ser om det kommer ett värdigt tredje alternativ.
/Mats