pet
Aktiv medlem
Jag hunde inte se att de gjorde samma hållbarhetstest på D800 så det går väl inte att uttala sig om någon skillnad.
D800 klarar inte av större påfrestningar än så
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hunde inte se att de gjorde samma hållbarhetstest på D800 så det går väl inte att uttala sig om någon skillnad.
Nja ett litet barn eller en slägga är inte speciellt lika. Jag tror nog att det där med släggan är en bluff, det var nog något annat på städet när han slog till i verkligheten, eller också ett sjukt rikemansnöje. Tester ska man ta med en rejäl nypa salt har jag påstått förr och det står sig nog fortfarande.
Jämförande tester av Camera Labs
Canon EOS 5D Mark III vs Nikon D800 noise (JPEG)
Canon EOS 5D Mark III vs Nikon D800 image quality (JPEG)
Båda tester än så länge gjorda med "JPEG using in-camera defaults"
Tester med RAW-filer kommer tydligen att göras.
Som kanske kan passa in i den här tråden?
http://www.lensrentals.com/blog/2012/03/hammerforum-com
Glad påsk på er alla, och glöm inte att använda den utrustning ni har, oavsett vilken utrustning det nu må vara
Nja ett litet barn eller en slägga är inte speciellt lika. Jag tror nog att det där med släggan är en bluff, det var nog något annat på städet när han slog till i verkligheten, eller också ett sjukt rikemansnöje. Tester ska man ta med en rejäl nypa salt har jag påstått förr och det står sig nog fortfarande.
Oj, oj. Barn kan vara hur destruktiva som helst. Jag skulle aldrig länmna min D800 (om jag hade en) till ett barn på det där nonchalanta sättet som i videon.
(för säkerhets skull).
Oj, oj. Barn kan vara hur destruktiva som helst. Jag skulle aldrig länmna min D800 (om jag hade en) till ett barn på det där nonchalanta sättet som i videon.
(för säkerhets skull).
Varför presterar Nikons video så mycket sämre i dåligt ljus trots den "bättre" sensorn?
Används inte lika många pixlar för video i HD oavsett hur många MP sensorn har? En sensor med fler och därmed mindre pixlar bli härmed sämre, vad jag kan förstå. Om 5DIII använder var tredje pixelrad vid video så använder D800 endast var fjärde. Lite oförenligt att försöka optimera kameran för både video o ch stillbild.
Inte förrän man är uppe på "mycket seriös" videograf finns det några fördelar med D800. Men då sparkar det till ordentligt. Med ett vertikalt AA-filter monterat ger då en D800 från den icke komprimerade 1920x1080 10-bit 4:2:2 HDMI-utgången en nästan oslagbart bra signal att arbeta vidare från. Men då snackar vi om externa HD-recorders, glides, extrafilter, hela kittet - lätt mycket dyrare än kameran och objektiven i sig själva. OCH det kräver att personen bakom spakarna har bra koll på läget.
Vaddå, det var ju inte Nikon-kameran han slog sönder.
Det var bara en Canon och det är ju inte så stor förlust...
Hade det varit en Sony A900 hade städet spruckit.
/Mats