StaffanW
Aktiv medlem
Lite irriterande är det att alla rykten om en eventuell 60D försvann när 7D började bli mer och mer verklig. :/
Det måste ju komma mer än 7D, eller?
Om vi gissar på att 7D kommer att kosta 18000:-
50D idag kostar väl runt 10000:-
En 60D som ligger mellan 50D och 7D i prestanda kanske hamnar på 13000:- samtidigt som 50D sänks till 8000:- inkl cashback.
Då tror jag att Canon först vill mjölka ur potentiella 60D/7D köpare att köpa 7D först, vilket gör att dom släpper en ev. 60D senare.
Säg att 7D kommer i butik i slutet av oktober. Lite vanlig "hinner inte tillverka i takt med efterfrågan" gör att den inte ligger i hyllan (inte kan köpas, om man inte stått i kön) förrän vid nyår.
Då känns det rätt troligt att en 60D lanseras i slutet av januari/början av februari.
Tyvärr tror jag inte Canon vill att den ligger för nära 7D i prestanda. Så jag tror det blir en ytterst lätt uppgradering, med HD-Video och 18MP som enda stora skillnad mot tidigare 50D (och 5,2b/s mot 6,3 för 50D pga högre upplösning och fortfarande endast en DIGIC 4 processor).
Det är mina spekulationer iallafall. Men vi vet redan i övermorgon om det släpps en 60D redan i höst.
Senast ändrad: