johann1983
Aktiv medlem
Ärligt talat så ville jag provocera nikonister lite när jag sa att D90 var jämförbar med 1000D. Däremot är jag helt övertygad om att 500D smiskar D90 totalt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rättelse !
Jag kanske har skrivit/ haft fel vad det gäller 8 fps med BG på en 50D.
För när jag försöker finna den information som jag fick och läste vid mitt köp av denna kamera så finner jag inte den nu när jag vill kopiera in den texten här.
Så det kan ha varit en text som dom tagit bort när dom såg felet.
Tidigare så fick man alltid högre hastighet när man kopplade på motordriven som var en exttra motor med bättre batteri kapacitet. Mot idag där det handlar om enbart mer batteri och bättre grepp.
Sedan lite logik så tömmer BG-E2N ett batteri i taget så man får nog inte mer kraft med et BG. Utan bara längre kraft i tid.
Ursäkta om jag gick ut med fel information.
Ärligt talat så ville jag provocera nikonister lite när jag sa att D90 var jämförbar med 1000D. Däremot är jag helt övertygad om att 500D smiskar D90 totalt
Ja eller så vill du bara tracka ner på nikon eftersom du själv kör canon men inser nu när tom "canonister" säger emot dig att du måste ändra mening...
EOS 500D är fortfarande ett steg under i "klass" om man nu kan kalla det så, än vad Nikon D90 är. Om du tar dig tid att läsa lite tester som jämför just 500D och D90 så står det rätt klart att 500D är en "billigare/inte lika påkostad" kamera på i princip alla punkter. Därmed inte sagt att den är dålig... Både 450D och 500D är båda mycket bra kameror. Själv tycker jag nog 450:an är snäppet bättre än 500:an då jag tycker det är larv med filmfunktion i en systemkamera.
Summa sumarium, Canon har ingen kamera i XXXD serien som kan mäta sig med Nikon D90, däremot anser jag att Canon 40-50D är på många sätt direkt jämförbara och på vissa punkter överlägsna Nikon D90.
Jag håller inte med dig, Canon 40D är mer jämförbar med Nikon D300
Sedan kom Canon 50D som är totalt överlägsen D300 och sprang ifrån Nikon D300\D300s som stod kvar och tittade på vägdammet som yrde efter Canon 50D
Sedan har vi Canon 5D som sprang ifrån Nikon D700 och Canon 5D Mark II som totalt avrättade Nikon D700 och som mer är jämförbar med D3X
Sedan kom Canon 50D som är totalt överlägsen D300 och sprang ifrån Nikon D300\D300s som stod kvar och tittade på vägdammet som yrde efter Canon 50D
Sedan har vi Canon 5D som sprang ifrån Nikon D700 och Canon 5D Mark II som totalt avrättade Nikon D700 och som mer är jämförbar med D3X
Just nu känner jag för en 5D MK3 men stannar hos min 50D i minst ett år till. Om inte tomten ändrar på detta Godjul !
Du måste älska Canon hehe !
Men om du har rätt vet jag inte, för jag har inte testat alla.
Men läst tester har jag gjort och där tyder utsagan att D300 ger bättre bilder än 50D tyvärr. Men här pratar vi små skillnader.
Just nu känner jag för en 5D MK3 men stannar hos min 50D i minst ett år till. Om inte tomten ändrar på detta Godjul !
Tror du Tomten kan ge mig större skicklighet som kan motivera ett 5D mkII inköp?
Hehehe på vilken punkt/punkter är 50D totalt överlägsen D300?? Inte på ända punkt skulle jag säga...snarare tvärtom att D300 är överlägsen 50D på dom flesta punkterna utom när det gäller upplösningen.
5D överlägsen D700?? Du måste skämta..D700 är överlägsen på 5D på i princip på alla punkter utom upplösningen...5D MarkII..ja den är överlägsen D700 när det gäller upplösning och filmfunktionen men utöver det så slår den inte D700 på några andra punkter.
Du behöver inte oroa dig, killen tycker antingen att det är extremt kul att provocera eller så röker han kanjang...
Nu känns det som att jag gick in i lekparken och klev ner i sandlådan.
Nåja, kommer det någon ny kamera? Jag är trött på min 30D, och efterträdaren till 50D måste borde ju rimligen vara bättre än 30D? Är alla överens om det? Eller ska jag köpa en 7D istället?
Nu känns det som att jag gick in i lekparken och klev ner i sandlådan.
Nåja, kommer det någon ny kamera? Jag är trött på min 30D, och efterträdaren till 50D måste borde ju rimligen vara bättre än 30D? Är alla överens om det? Eller ska jag köpa en 7D istället?
Det måste ju komma mer än 7D, eller?