persk
Ny medlem
nosferatu skrev:
För tillfället är jag mkt nöjd med min smidiga Slingshot 200AW, den var även väldigt bra i skidbacken. Dock får man inte plats med 400:at, som sagt.
Jodå, 400:an kan visst få plats i Slingshot 200AW! Men det krävs att man ta fram sina talanger från syslöjden, men som tur är räcker det med de lite mer destruktiva talangerna... Jag sprättade upp halva väggen mellan huvudfacket och övre facket och vips så hade man en perfekt fotoväska för sin 4:a-hundring!
Jag sökte efter en så liten och smidig (topload)väska som möjligt till min 400:a och som flera andra provade jag först Topload AW75, men blev besviken då kamera och objektiv knappt rymdes, trots att den är ganska stor och klumpig. I affären föll då min blick på Slingshot 100 AW som såg mycket smidigare ut och pga sin speciella design är det lätt att få fram kameran trots att det är en ryggsäck (lite som att äta kakan och ha den kvar...). Men som sagt, en kamera + 400:an får ju inte plats... såvida man inte tar bort den fasta mellanväggen!
Även om 100 AW hade funkat så valde jag till slut 200 AW. 200AW är marginellt större än 75AW, men man får plats med så mycket mer i den. Får man i kamera och tele i 75AW så är det sedan i princip stopp, i 200AW så får jag dessutom plats med mitt sigma 150 macro, en normalzoom, en blixt, mm. (Även om man nu inte vill ha med sig så mycket grejer ut i naturen så måste man ju ändå få plats med sin lilla kaffetermos och sina kanelbullar.)
Har man en 1.4 TC monterad så bör det inte vara några problem heller. Om vertikalgrepp även får plats kan jag inte säkert svara på, jag tror det går men det blir lite tajt. På bilderna är stativfästet monterat neråt vilket gör att det är runt 4cm tomrum under huset.
Alltså Slingshot 200AW till Canon 400mm 5.6 rekommenderas!!!