eskil23
Aktiv medlem
Priset blir nästan 24 000 sek...
En aning dyrare än Nikons 80-400 som lanserades för 22 500 om jag minns rätt.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Priset blir nästan 24 000 sek...
Det är väl iofs inte orimligt att man ska kunna ställa in hur lätt zoomringen rör sig. Vi som är vana vid skjutzoom vill kanske ibland att det ska gå blixtsnabbt att ändra från 100 till 400, och tvärtom.
Men visst, jag är inte heller helt säker på att det är en äkta bild. Men just den detaljen gör nog att jag tror mer på det, inte mindre. Om man fejkade, varför skulle man då ta med en så ovanlig detalj?
Jag kör ofta 100-400 med 1.4x. Det krävs att huset klarar F8 som 5D III ocd 1D. Om inte jag räknar fel ser det fortfarande ut att krävas ett hus som tar F8.Saxat från http://www.canonrumors.com
“It works with an EF1.4x converter* too, unlike the old 100-400 which would only let you manual focus with it fitted. With this new lens you can use AF no problem with the central focusing point. Another big step forward.”
Det här var ju riktigt glädjande nyheter, det här är nog det som får mig att slå till så småningom.
Hoppas att Canon har ett ex på mässan som man kan få klämma på... =)
Saxat från http://www.canonrumors.com
“It works with an EF1.4x converter* too, unlike the old 100-400 which would only let you manual focus with it fitted. With this new lens you can use AF no problem with the central focusing point. Another big step forward.”
Det här var ju riktigt glädjande nyheter, det här är nog det som får mig att slå till så småningom.
Hoppas att Canon har ett ex på mässan som man kan få klämma på... =)
Hej
Fick mitt i fredags 19/12. Tyvärr ganska dåligt med ljus nu ingen sol så
det är inget idealt testförhållande.
Har kört ett antal testbilder och jag tycker den presterar lika eller
något bättre än mitt 400/5,6 L men tyvärr bara på ganska höga iso (5dmk3)
men hoppas på lite sol för bättre tester.
Fantastisk närgräns även i 400mm läge.Lite i tjockaste laget för att bära
kameran genom att hålla runt objektivet i alla fall med handskar.