apersson850
Aktiv medlem
Vad orättvist, det verkar ju som om de har fler prylar än vad jag har??!!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Interresting.Joel Höglund skrev:
(...)ny fotoväska/ryggsäck (länk)
Någon av Lowepros större topload borde passa bra. För övrigt vill jag bara dela med mig av att ha testat lite med extender 1,4X. Man förlorar inte mycket i skärpa och snabbhet med den. Fungerar fantastiskt bra med 1D-modellerna som klarar bländare 8.nosferatu skrev:
Interresting.
Då vi har ungefär liknande utrustning (men 400:at inte går ner i min väska) passar jag på med lite frågor...
Vad har du för väska? Någon sorts Lowepro ser det ut som...
Vilka av objektiven får plats att stå upp på andra ledden?
Skulle det rymmas med batterigrepp på kameran?
nosferatu skrev:
Interresting.
Då vi har ungefär liknande utrustning (men 400:at inte går ner i min väska) passar jag på med lite frågor...
Vad har du för väska? Någon sorts Lowepro ser det ut som...
Vilka av objektiven får plats att stå upp på andra ledden?
Skulle det rymmas med batterigrepp på kameran?
Joel Höglund skrev:
Kan någon berätta hur många centimeter en 1,4x telekonverter bygger på objektivet? På mitt egna foto ser det ut som att man inte får plats med konverter men det går in flera centimeter till.
Det var allt för nu =)
Warbird skrev:
Kenko Pro 300 1.4 bygger 19mm och Canon EF1.4 II bygger 26mm, så det får nog plats utan problem.
Omar skrev:
Hej
Nämt det tidigare men den tightaste väskan jag kunde hitta till min 400mm 5.6 + 1.4xtc + Canon 1D MarkIII.
Är Kinesis C640
http://www.kgear.com/c/C640.html
Mvh
Omar
paul innergård skrev:
Borde inte Lowepros Topload 65 eller 75 passa. Verkar konstigt att de skulle vara för små.
Ok, måste nästan betraktas som en miss av Lowepro. Man tillverkar en zoomväska för stora långa objektiv men gör den för smal. Canons 400 5,6 är inte någon särskilt fet glugg, och motljusskyddet tar ju mindre plats än ett som inte vore integrerat.Joel Höglund skrev:
Provade TopLoad 75 i butik. Problemet med den är att 400 f/5,6-gluggen har för stor diameter i och med motljusskyddet. Gluggen gick inte ner till bottnen på väskan. Var ungefär 2cm kvar för att kunna stänga locket. Kanske går att pressa ner den men det kändes inte rätt.
paul innergård skrev:
Ok, måste nästan betraktas som en miss av Lowepro. Man tillverkar en zoomväska för stora långa objektiv men gör den för smal. Canons 400 5,6 är inte någon särskilt fet glugg, och motljusskyddet tar ju mindre plats än ett som inte vore integrerat.