Fläsk-Tarzan
Aktiv medlem
Om det inte vore för att det är påsk nu så kunde man tro att det är idioternas julafton....ha ha ha ha. Att ni bara orkar hålla på!!!!! SKRATTAR SNART SÅ JAG DÖR.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sagan skrev:
Det står ju oxå att ljusförhållandena inte var likadana, det bör de vara om man ska kunna dra en sådan slutsats.
Du orkar ju bevisligen både läsa och skriva, så vilken kategori tillhör du då?Fläsk-Tarzan skrev:
Om det inte vore för att det är påsk nu så kunde man tro att det är idioternas julafton....ha ha ha ha. Att ni bara orkar hålla på!!!!! SKRATTAR SNART SÅ JAG DÖR.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hehe, när blir det på riktigt då?sagan skrev:
Nä, det är bara en övning.
Okej, då mindes jag fel, har tyvärr inte tidningen i närheten.alf109 skrev:
Foto nr. 4/2003 Test Canon EOS 1 Ds - bästa digitala systemkameran hittils!
Det som står är att man använt Canon 24-70 2,8L inställd på 45 mm och bländare 13. Det står alltå inget om olika ljusförhållanden.
De har de givetvis gjort för att få långt skärpedjup och därmed få fram så mycket detaljer som möjligt.alf109 skrev:
Men redan att man fotat på bländare 13 väcker en del frågor, som alla vet försämras skärpan om man bländar ner under i vanliga fall 8. Varför man gjort detta kan man ju undra.
Den som väntar får se.Estethia skrev:
hehe, när blir det på riktigt då?
Det är mycket som är roligt som är onödigt, det kanske är därför det är roligt, för att det inte är på allvar och inte nödvändigt.Estethia skrev:
jag tycker det verkar vara en rätt onödig krigsövning.
sagan skrev:
Det är mycket som är roligt som är onödigt, det kanske är därför det är roligt, för att det inte är på allvar och inte nödvändigt.
Estethia skrev:
jasså, tyckte ni det var roligt?!
okej, jag får väl se det som att jag inte faller för sån här humor. den kommer ju aldrig till nån punchline.
Hur dina diabilder såg ut har jag givetvis ingen aning om men det var negativ färgfilm du skrev om.sagan skrev:
Jag fick ut finare papperskopior från 7i än vad jag fick från mina diabilder i 20 x 30.
Berodde säkert på att labbet var dåliga på att göra kopior från dia dock..
Jag jagar inte pixlar, 5Mp räcker fortfarande bra för min del, därimot har jag jagat betydligt snabbare kamera.
Det ska tolkas så att jag behövde snabbare kamera för att kunna ta de bilderna jag vill kunna ta.
Jag har jobbat hårt för att fylla i kunskapsluckorna under de tre åren.Sonnaren skrev:
Hur dina diabilder såg ut har jag givetvis ingen aning om men det var negativ färgfilm du skrev om.
...lustigt -- jag tänkte också dra paralleller med musiken men helt andra paralleller än dina. Snarare något i stil med att de tradtionella instrument kan leva bredvid de elektroniska.Fläsk-Tarzan skrev:
Har inte hört något liknande inom musiken då man nu helt lämnat tejepen för det digitala.
Vs-snack och tjafs om hur värdelös elektronmusiken är jämfört med den akustiska finns det otaliga exempel på...motståndet mot elektronmusik var stenhårt i början.Fläsk-Tarzan skrev:
Nu är det digitalt som gäller och varför måste det skapa sådana motsättningar. Har inte hört något liknande inom musiken då man nu helt lämnat tejepen för det digitala.