MrKarisma
Aktiv medlem
Fujifilm X-T100 - 3-4 sekunder för att starta om man använder sig av sökaren. Kameran startar först skärmen för att sen stänga av den och växla till evf:en. Dålig programmering, men det lär aldrig komma någon uppdatering då modellen är för gammal. Har flera kameror som är snabbare, men inte med DEN fantastiska bayer-sensorn tyvärr.Vad har du för kamera? Jag kan inte minnas att jag ägt en kamera som tagit mer än 0.5 sekunder att starta. Eller så är jag ovanligt långsam…
Med de hutlöst skandalösa ockerpriserna som nu råder (även på skräpiga-instegs-kameror med föråldrade sensorer) så lär det dröja några år innan jag köper en ny. Det mesta på begmarknaden är utlagt för nära nypriser, så det är inte heller ett alternativ.
Har råd att köpa vilken kamera som helst (nästan) men går igång på att köpa billigare kameror av den enkla anledningen att folk i allmänhet tror att man måste ha en dyr kamera för att ta bra bilder.
Med fantasipriserna på föråldrad teknik i dagsläget så får det vara, jag får stå ut och njuta av att klaga istället
Senast ändrad: