Annons

Är detta ett skämt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Alltid roligt att se folk som fullständigt saknar självkritik. Han är ju kass fotograf. Vad som också är kul är att dessa typer till och ifrån också lyckas bara för att de satsar (och det finns många som har lika kass smak :) Och då är de ju helt plötsligt inte loosers längre utan vinnare ;-)

SixBySix skrev:
Alltid roligt att se folk som fullständigt saknar självkritik. Han är ju kass fotograf. Vad som också är kul är att dessa typer till och ifrån också lyckas bara för att de satsar (och det finns många som har lika kass smak :) Och då är de ju helt plötsligt inte loosers längre utan vinnare ;-)

STOPP OCH BELÄGG!!!!

Kass fotograf? Vadå kass fotograf?? Är du avundsjuk för att han hann före dig eller vad är det med dig?

Instämmer helt med Roger - Niclas kommentar vore trist i alla sammanhang, än värre blir det när den syns på Fotosidan. Killen kanske bara gillar att fota, är stolt över det han presterat och vill försöka tjäna en krona på det?

/Per

Det är just sådana killar som har affärssinne och framåtanda. Skratta lagom om 10 år när han kanske är miljonär och tar mycket bättre bilder än er som inte har lyckats sälja en bild.

lynxx skrev:
STOPP OCH BELÄGG!!!!

Kass fotograf? Vadå kass fotograf?? Är du avundsjuk för att han hann före dig eller vad är det med dig?
Om det inte var ironi (Per tycker inte det i alla fall) tycker jag också att fotografen är urusel. Får man inte säga så?

Förutom att bilderna är helt värdelösa tycker jag inte om det falska marknadsföringssättet. Vadå "ganska ofta sett i tidningar"? Tror knappast det. "Brukar av branschfolk beskrivas..." hehe...

Lägg märke också till att det är två olika försäljare på dessa auktioner trotts att texten är identisk.

Om det inte kostade pengar att annonsera på Tradera skulle jag tro att det var ett skämt. Jag uppfattade det som ett sådant i alla fall. Tills jag såg kommentarerna av Roger, Per och Inge. Förutsätter att de inte skämtar heller annars är mitt inlägg ett stort skämt. :)

Haha, vilket skämt. De där bilderna är tagna med en mobilkamera, det syns även i det där lilla formatet. De har säkert ett affektionsvärde för fotografen, men jag skulle aldrig hänga dem på min vägg hemma. Vem f-n är Daniel Christensen? Det där är ren dynga.

Är det någon form av performancekonst? Som den där svenske killen som reste omkring med ett foto av Nixon istället för sig själv i sitt pass.

Ärligt talat så är det väl inte fel på killens ambitioner. Han siktar högt och det gör han rätt i. Kanske hamnar han i trädtopparna en vacker dag! :)

Det jag skrattade åt var sättet bilderna presenterades på. Inte ett uns av ödmjukhet i sikte. Överdrifterna avlöser varandra. Det blir opropertionerligt och därför helt sjukt komiskt.

För oavsett vad vissa säger så är bilderna rakt igenom värdelösa och urusla och de kommer inte i närheten av det som textmässigt marknadsförs i annonserna.

Men det betyder trots allt inte att den här snubben kommer att vara dålig om några år. Kanske har han då passerat oss alla, som någon skrev! :)

/Joakim

Jag fattar faktist inte hur man kan ta en sån kille i försvar.

Det är ju ren bullshit det som han håller på med.

Om han vill sälja nått så gör det på ärligt sätt.

Jag är inte heller så imponerad men att börja ösa ur sig termer som "kass" och liknande hör ju inte hemma på ett forum på Fotosidan.

Det mest sannolika är väl att det inte existerar någon sårad fotograf som gråter över att bli sågad på fotosidan. Det ser väl istället ut som om någon knäppt lite kort i syfte att iscensätta sin bedrägeriidé på tradera m m. Utan att ropa "kass fotograf" är det väl uppenbart att det inte handlar om "bra bilder". Men jag tror som sagt var aldrig heller det varit syftet.

Roger >
Jo, det tycker jag i detta fall! Säljaren påstår att fotografen är erkännt duktig, vilket han uppenbarligen inte är = sågning.

Det är en väsentlig skillnad jämfört med en nybörjare som lägger upp några bilder på FS och hoppas på lite positiv kritik. Nybörjare ska man uppmuntra och vägleda enligt bästa förmåga.

ANNONS