hansen2
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Den ligger i mittenkolumnen på bästa platsen på framsidan, men jag har inte hittat en bra bild ännu.
En tecknad banditbild med svart ögonbindel vore väldigt passande
/Johan
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
elmfeldt skrev:
Den ligger i mittenkolumnen på bästa platsen på framsidan, men jag har inte hittat en bra bild ännu.
Visst är det en definitionsfråga. För en definition av "spam" se http://www.monkeys.com/spam-defined/hansen2 skrev:
En definitionsfråga. Mottagaren upplever sig nog att bli spamad. De flesta mail lär dessutom hamna i papperskorgen och det vinner vi inget på.
hansen2 skrev:
En definitionsfråga. Mottagaren upplever sig nog att bli spamad. De flesta mail lär dessutom hamna i papperskorgen och det vinner vi inget på.
/Johan
elmfeldt skrev:
jag har inte hittat en bra bild ännu.
Hades skrev:
Visst hamnar de i papperskorgen men om det kommer in många mail på samma ämne inser de kanske att deras vilkor skapar massor av BADWILL för TV4 och förhoppningsvis ändrar vilkoren. Får dessutom Expressen och Fuji massor av mail om detta kanske de också inser att vilkoren är oseriösa och trycker på.
Jag tror definitivt att det är en bra väg att visa sitt missnöje.
Jag skulle tro att just TV4 och Expressen är ganska immuna mot badwill...Hades skrev:
Visst hamnar de i papperskorgen men om det kommer in många mail på samma ämne inser de kanske att deras vilkor skapar massor av BADWILL för TV4 och förhoppningsvis ändrar vilkoren. Får dessutom Expressen och Fuji massor av mail om detta kanske de också inser att vilkoren är oseriösa och trycker på.
Jag tror definitivt att det är en bra väg att visa sitt missnöje.
Det är jag medveten om. Det visade sig dock vara fel från min sida. Jag hade skrivit i fel terminalfönster och använt servern hemma istället för den "ute på nätet". Min bredbandsleverantör har ju snällt stängt av allt prat via port 25 så det hände inte så mycket. Det gick bättre när jag försökte igen, men samtidigt så sade deras mailserver inte så mycket, den verkade mest glatt acceptera de flesta adresser man frågade efter. Jag orkade inte börja prova med att skicka ett meddelande.Juhani skrev:
Servern verkar ta mot mail... mailservern ligger ju inte på tv4.se domänen.
otherside:~>nslookup
> set type=mx
> tv4.se
Server: 195.54.122.204
Address: 195.54.122.204#53
Non-authoritative answer:
tv4.se mail exchanger = 10 mail2.aspcenter.se.
tv4.se mail exchanger = 5 mail1.aspcenter.se.
Fredrikpersson skrev:
Jag håller med om att TV4:s regler (och möjligen intention med tävlingen) är fel.
Men jag tycker att detta är en överreaktion som faktiskt känns lite barnslig.
Om man skall lämna ifrån sig bilder man arbetat mycket med och som man känner mycket för tycker jag inte att det är för mycket begärt att man läser igenom vilka regler som gäller när man lämnar ifrån sig bilderna. Då kan man lätt konstatera att reglerna i det här fallet innebär att man frånsäger sig alldeles för mycket av sin rätt och sedan helt enkelt delta i någon annan tävling med bättre regler.
Jag är förvånad över att Fotosidan ställer sig bakom en protest i den form som diskuteras i det här forumet.Som fotosidan-medlem känner jag mig obekväm med det. TV 4 har inte gjort något brottsligt.
Hälsningar
Fredrik
Det handlar om att bevara upphovsrätten som den är.Fredrikpersson skrev:
...Jag är förvånad över att Fotosidan ställer sig bakom en protest i den form som diskuteras i det här forumet.Som fotosidan-medlem känner jag mig obekväm med det. TV 4 har inte gjort något brottsligt...
Nu tvivlar jag på att de någonsin haft tankar i de banorna. Möjligtvis kan jag tänka mig att samarbetspartnern Expressen skulle ha en bilaga med "Sveriges bästa sommarbilder". Snarare tror jag det rör sig om att man vill ha total frihet i att använda bilderna i de sammanhang man normalt skulle göra, utan att någon kommer och bråkar samt att man då tagit till regler som är lite mer radikala än de behöver vara. Alternativt vill inte TV4/Expressen att den vinnane fotografen säljer sin bild i efterhand till Aftonbladet eller SVT, men det går också att reglera så det ursäktar inte reglernas utformning, då man kan ha andra regler och nå samma resultat.HDFS) (KGS skrev:
Det här måste vara det överlägset billigaste sättet att få in en massa käcka bilder på. Sen kan de bränna 400 bilder på en CD o sälja eller dela ut som priser i nästa tävling *s*
Affärsidé... att kränga de gratis förvärvade bilderna som royaltyfria sverigebilder...
Dessutom får vinnarna stå för skatten på sina vinster, en lyxig japanresa kan nog kosta uppåt en 10 lax i skatt...
Mikael Pertmann har i mitt tycke svarat väldigt bra på varför man ska vara försiktig med upphovsrätten, så jag tänkte bara kommentera på detta.Fredrikpersson skrev:
TV 4 har inte gjort något brottsligt.
KanonCanon skrev:
Vart i #¤%&#% finns vilkoren, ska inte de vara LÄTTA att hitta? Bara det måste vara ett lagbrott (dödsstraff i Texas)?