Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Är detta etik ??
- Trådstartare Kjanr
- Start datum
KGS
Aktiv medlem
Under grannens bilder står att läsa:
Albumägare: min granne, Ursprunglig ägare av bild: Sverigebilden Admin
"min granne" är kopplad till grannens mailadress... ursprunglig ägare är kopplad till [email protected]
Ägde Fuji bilden innan grannen la den i sitt album eller vad? Kanske ingen anledning att riva upp varken himmel eller jord, men visst ere lite knepigt?
Albumägare: min granne, Ursprunglig ägare av bild: Sverigebilden Admin
"min granne" är kopplad till grannens mailadress... ursprunglig ägare är kopplad till [email protected]
Ägde Fuji bilden innan grannen la den i sitt album eller vad? Kanske ingen anledning att riva upp varken himmel eller jord, men visst ere lite knepigt?
jtkarlsson
Aktiv medlem
Ser ingenstans i villkoren att tredje part ska ha någon som helst rätt till bilden. Att man låter TV4 använda bilden innebär ju inte att man tillåter vem som helst att ta ut en papperskopia av den???
Eller har jag missat nå´t`?
Eller har jag missat nå´t`?
jtkarlsson
Aktiv medlem
Oj vad tyst det blev i denna diskussion helt plötsligt. Ingen som funderar på samma sak??
Juhani
Avslutat medlemskap
En bit av nuvarande avtal citerat: "............. använda dina bilder i sina respektive medier under varumärket Sverigebilden. Denna rätt gäller till och med utgången av 2004. .........."
Respektive medier: TV, Internet och "Papper".
Så då får posten skicka ut vykort med bilderna, fuji printar foton på papper och tv4 får visa dem i TV och turistbyrån får använda dem vart den nu är(?).
Jupp... du kan få "grannens" bild på papper/vykort.
Respektive medier: TV, Internet och "Papper".
Så då får posten skicka ut vykort med bilderna, fuji printar foton på papper och tv4 får visa dem i TV och turistbyrån får använda dem vart den nu är(?).
Jupp... du kan få "grannens" bild på papper/vykort.
jtkarlsson
Aktiv medlem
Jo, jag är med på att de ursprungliga reglerna var helt åt ....
Det kanske är så om man ger någon rätt att använda en bild. Att han då fritt kan distribuera vidare till tredje part. Kanske inget konstigt alls. Bara jag som inte vet riktigt hur det brukar gå till...
Det kanske är så om man ger någon rätt att använda en bild. Att han då fritt kan distribuera vidare till tredje part. Kanske inget konstigt alls. Bara jag som inte vet riktigt hur det brukar gå till...