Annons

Antal kommentarer i kritikpoolen?

Produkter
(logga in för att koppla)

ph0tech

Aktiv medlem
När man kikar på översikten "nya bilder i kritikpoolen" så ser man "XX kommentarer" eller "Ej kommenterad" under bildens titel.

Rätta mig nu om jag har tokfel... men så var där väl ändå inte tidigare?

Personligen tycker jag det stör nått enormt...
Jag tror personligen även att det hämmar antalet kommentarer....

ph0tech skrev:
När man kikar på översikten "nya bilder i kritikpoolen" så ser man "XX kommentarer" eller "Ej kommenterad" under bildens titel.

Rätta mig nu om jag har tokfel... men så var där väl ändå inte tidigare?

Jag tycker det verkar som en jättebra idé att man kan se hur många kommentarer en bild har fått. Om en bild har fått 30st kommentarer känner inte jag för att kommentera bilden. Det har troligtvis redan sagts det jag tycker...
Om inte, så har det säkerligen skrivits för många "Schyst bild!" som kommentar (eller rättare sagt beröm).

/Fredrik, som gör skillnad på kritik och beröm.

ph0tech skrev:
Kommenterar man mindre för att ingen annan kommenterat menar du?

Det är ju lätt att ta bort; men tyck gärna till!

Re: Re: Antal kommentarer i kritikpoolen?

freolo skrev:
Om en bild har fått 30st kommentarer känner inte jag för att kommentera bilden. Det har troligtvis redan sagts det jag tycker...

Precis det jag är emot...

Om en bild är värd en kommentar så är den oavsett om den har 0 eller 511 (femtioelva) kommentarer sedan tidigare.

Re: Re: Antal kommentarer i kritikpoolen?

clindh skrev:
Kommenterar man mindre för att ingen annan kommenterat menar du?

Det är ju lätt att ta bort; men tyck gärna till!

Ja jag tror att det går åt det håller tyvärr.
Följden blir gärna:

Bilder som ej fått kommentarer = Kassa bilder
Bilder med många kommentarer = Kanonbra!

Vilket gör att man kanske i första hand tittar och kommenterar de bilder som andra redan sagt mycket om....

Det är den ena delen av problematiken som jag ser det. Den andra delen är att man skall sitta och sympatikommentera de bilder som ännu inte fått kommentarer.

En tredje faktor är att texten stör. Jag tycker att bilden och titeln kan få tala för sig själv.

Men det här är ju bara vad jag tycker... vad tycker ni andra?

(edit:Har rättat stavfel)

Re: Re: Re: Re: Antal kommentarer i kritikpoolen?

Arleklint skrev:
Är inte det ganska sympatiskt?

Jo visst är det sympatiskt... men kan även bli krystat.

Jag har för mig att fotosidan hade den här diskussionen för ungefär ett år sedan. När nya designen med bakgrundsfärgen i kritikbilds-översikten dök upp försvann "antalet kommentarer" och är nu tillbaks igen..

Har jag drömt att de var borta förut eller var det verkligen så? Blir osäker.

Nej det är så sant; det är inte samma kod på poolsidan som som visar översikter och den som används vild bildsökning. Jag kommer också ihåg nu att vi tog bort det där vid omdesignen (men inte i min poolkod, som inte synts förrän nu).

Dessutom tog vi bort namnet på fotografen då (vilket ledde till en hel del muttrande i forumet :)

Klart det skall vara konsekvent; jag tar bort det där om kommentarer från pooler också då. Har vi konsensus på det?

clindh skrev:
Nej det är så sant; det är inte samma kod på poolsidan som som visar översikter och den som används vild bildsökning. Jag kommer också ihåg nu att vi tog bort det där vid omdesignen (men inte i min poolkod, som inte synts förrän nu).

Dessutom tog vi bort namnet på fotografen då (vilket ledde till en hel del muttrande i forumet :)

Klart det skall vara konsekvent; jag tar bort det där om kommentarer från pooler också då. Har vi konsensus på det?

Ja eller gör det till en personlig inställning...

Saknar både namn och antal kommentarer som jag tyckte var trevligt att kunna se i översikten.

Buuheeäääähäähää :´o(.

Men jag antar att alla viljor inte kan tillgodoses.

Bilder som ej fått kommentarer = Kassa bilder.
Kassa på vilket då vis...? en kommentar kan ge mig en vink om vad jag inte ser...

Jag saknar i alla fall de där 2-3 kommentarerna som jag fick på mina "kassa bilder". Kommentarer som jag tror att jag fick för att det stod "ej kommenterad" under bilden. Någon bemödade sig om att skriva det som troligtvis många såg.

Sympatikommentar... Ja tack... hellre det än tystnad...

/Mari Lo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar