Annons

Bred tråd om egna utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)
Går det att lägga till en port (USB003) i menyn enl ovanstående bild #637 för PRO-1000 XPS? Och välja den.
Hej J O,

Tyvärr går det inte att lägga till (hur nu det skulle gå till ?) någon USB003, mig veterligen. Det konstiga är att det borde finnas en USB003, eftersom det finns en USB 001 och USB 002, men fanimej ingen USB 003 !

Borde inte PRO-1000 utan XPS vara listad som de andra?
Så skulle kunna vara fallet, men jag tror att jag inte har någon PRO-1000 (utan XPS) installerad.
Det kan vara så att Win 11 och PPL inte klarar av att lira tillsammans.
Det förklarar inte varför jag kan skriva ut testsida från "inställningar" och Lr, eller hur !? Dessutom fungerade det ju tidigare !??? Och Canon-supporten har ännu inte hört av sig, trots löfte och att jag har varit på dom ett flertal ggr.

Fy satan, vilken skit !
 
Hej J O,

Tyvärr går det inte att lägga till (hur nu det skulle gå till ?) någon USB003, mig veterligen. Det konstiga är att det borde finnas en USB003, eftersom det finns en USB 001 och USB 002, men fanimej ingen USB 003 !


Så skulle kunna vara fallet, men jag tror att jag inte har någon PRO-1000 (utan XPS) installerad.

Det förklarar inte varför jag kan skriva ut testsida från "inställningar" och Lr, eller hur !? Dessutom fungerade det ju tidigare !??? Och Canon-supporten har ännu inte hört av sig, trots löfte och att jag har varit på dom ett flertal ggr.

Fy satan, vilken skit !
Du borde ha PRO-1000 utan XPS installerad. Den ska installeras innan XPS, XPS gäller som tillägg för 16 bit.
Win tror väl att det är två olika skrivare.
 
Senast ändrad:
När jag kör felsökaren, får jag detta meddelande;

Skärmbild 2024-07-10 154641.png

Men det kan väl ändå inte vara anledningen till att det inte fungerar !? Jag menar, med tanke på kostnaden för bläck, skall man väl inte behöva kasta bort en massa, för att få skrivaren att fungera, eller !?

Skärmbild 2024-07-10 155020.png
 
PPL kanske vill ha mer bläck för att fungera ordentligt?
Jag kontaktade Scandinavian, där den frågan dryftades. Han sa (precis så som jag resonerar), att han kör tills det blir tomt.

Bläck är ju inte gratis om man säger så,och jag tänker inte kasta något bläck, det är en sak som är säker 😬.

Dessutom borde det inte vara ett problem och defenetivt inte något som utvecklaren/ producenten skall lägga dig i, hur man väljer att göra.

Nu skall jag ringa Canon imorgon igen, direkt till serviceverkstaden istället för att vänta på att bli uppringd, då jag fick direktnummer av Scandinavian.
 
Senast ändrad:
Ja gör det för den här tråden leder absolut ingenvart tyvärr... som du säkert märkt är det som en blind som leder en döv.

Var dockk beredd på att köra en repair på Windows och ta det från där.
 
När jag kör felsökaren, får jag detta meddelande;

Visa bilaga 175104

Men det kan väl ändå inte vara anledningen till att det inte fungerar !? Jag menar, med tanke på kostnaden för bläck, skall man väl inte behöva kasta bort en massa, för att få skrivaren att fungera, eller !?

Visa bilaga 175106
Jag tycker att det är lite konstigt att du får uppmaningen att fylla på toner på en bläckstråleskrivare. Kan det vara någon del av utskriftskedjan som är förvirrad? Felkonfigurerad?
 
Det brukar gå att ta tag i kolumnseparatorstrecket (antingen det högra eller det vänstra) och dra det åt sidan för att göra kolumnen bredare, men om det inte går i det här fallet har du råkat ur för en klåpare till programmerare.
Det går, men det blir bara blåmarkerat, i övrigt händer ingenting.
Prova att högerklicka på den blåmarkerade texten och se om du får upp en kontextmeny med ett menyval att kopiera texten.

[Edit: stafvel]
 
Senast ändrad:
ANNONS