Annons

Bred tråd om egna utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur kan det vara möjligt att vi (apersson850 och jag) som använder samma programvara och skrivare, kan få helt olika resultat !?

Jag har klickat och dragit i fönstret för felmeddelande, men det hjälper inte, jag får inte mer information än vad som visas här;

Skärmbild 2024-07-11 224458.png

Dessutom har jag roat mig med att av/ominstallera programvarorna igen och igen och igen, men med oförändrat resultat. Som syns i skärmklippet ovan, så fortsätter programhel*et*t att använda USB port 003, trots att skrivaren är ansluten (via USB port 006). Hur f******n kan det vara möjligt !?

Skärmbild 2024-07-11 224650.png

Varit i kontakt med Canon (idag igen), men får inga svar, bara att mitt ärende är "eskalerat" och att dom jobbar på det...F****n vad frustrerande !
 
Till andras fromma vore det förstås bra om du återkopplar även med vad du gjorde. Om det nu inte bara hände av en slump.
 
Till andras fromma vore det förstås bra om du återkopplar även med vad du gjorde. Om det nu inte bara hände av en slump.
Nja, av en slump var det inte. Eftersom det nu var mjukvaran (PPL) som krånglade, satte jag mig ner för att titta på vilka inställningsmöjligheter det fanns i PPL:s vektygsfält (till höger i mitt fall);

Skärmbild 2024-07-12 130343.png

Här hittar man då Printer;

Skärmbild 2024-07-12 130238.png

Jag klickade på pilen till höger om texten och då dök det upp en ruta;

Skärmbild 2024-07-12 130317.png

Och här hittade jag ett par alternativ. Det blev till att använda sig av uteslutningsmetoden. Då jag fick träff på denna och det fungerade att skriva ut, tog jag bort de andra alternativen som dök upp i träfflistan;

Skärmbild 2024-07-12 130238.png

Slutet gott, allting gott !

Men s*t*n vad jag har försökt att klura ut vad det var som felades och hur jag skulle åtgärda det, jösses 🙄 !
 
Bra kämpat Tony, man ska aldrig ge upp.
Detta visar bara på hur fullständigt katastrofal jag är på datorer 🙄.
Nu återstår att skriva ut från PPL när du har jobbat och redigerat ett bild i LR.
Det har jag redan gjort 😂.
Då är det ju smidigt att kunna öppna PPL som plug-in direkt från LR.
I know.
Hur man startar PPL från LR
Kände jag redan till, men jag tackar för tipset i alla fall 👍🏻.
 
En kort fråga, som faktiskt handlar om utskrift denna gång 😁.

Så, jag skriver ut lite bilder och måste säga att jag är ganska nöjd med vad jag lyckats åstadkomma, men på de två senaste utskrifterna jag gjort ser jag tendenser till färgbrus, trots att jag inte lyft skuggorna, och så kan vi inte ha det, nä 😁.

På skärmen finns ingen antydan till brus ö h t, och jag använder mig av brusreducering. Visst, jag pixelpeepar, men det är bara sådan jag är (antar jag).

Nu till frågan; Vad kan det vara, som gör att det finns tendens till färgbrus, även om det är aldrig så lite !?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.