Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, är inte Rhen.

per

Först en bild på Oldsberg ställe och sen börjar ordvitsarna (inte mig emot) hagla. Det är inte att man börjar fundera på om inte Per hör hemma i ordvitsarnas stad Göteborg istället för Värmland.

För saken skull så lägger jag min gissning på Klarälven och Karlstad.

fredrik
 
Ja, här var inte mycket rätt, möjligen får Fredrik en stjärna i kanten för Göteborg. Jag föddes där för drygt sjuttiofem år sedan, sedermera, efter tre år, avflyttad. Och nu till den sökta platsen.

Utgå från EU:s mitt och sök Dig österut. För några månader sedan befann vi oss på en plats i närheten av nu efterfrågad plats.

Och Du som tycker att det är trevligt får gärna ha en lättsam jargong i tråden, det mår vi nog alla bra av.

per
 
Om det är Jag som avsees som "Du som tycker det är trevligt" så tycker jag att det är lite väl mycket mästrande på dig just nu. Hoppas jag har fel om uppfattningen av tonen där. Men är det österut så gissar jag Donau nånstans för att försöka lirka in mot svaret.
 
Tack för guldstjärnan, jag hoppas jag får anledning att återgälda dig den vid tillfälle.

Eftersom jag inte hängde här så mycket för ett par månader sedan så drar jag bara till med Budapest och hoppas att vi kan få konfirmerat att det är Donau.
 
Lättsam jargong avser alla som vill ha trevligt, ordet mästrande är otrevligt.

Tisza, som jag tror att det gissades rätt på en gång i annat sammanhang är tyvärr fel. Samma sak gäller Donau och Seine.

Men kanske hjälper en ny bild från samma plats med namn på tusentals tyska soldater. På varje sten kan man läsa ett otal namn. Strax intill finns en kyrkogård med gravstenar i låmga rader, bara tyska namn.

per
 

Bilagor

  • 20 fototeknik 124.jpg
    20 fototeknik 124.jpg
    77.8 KB · Visningar: 107
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.