Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Jan Klerung
Aktiv medlem
Vild gissning London?
Rätt världsdel! Nu gäller det att göra rätt val av land. Förutom Onassis så har jag för övrigt redan tidigare givit en nästan oldbergsk ledtråd.
da vinci
Aktiv medlem
Han har väl bott på lefkas ,nidri men även i argentina o argentina är inte samma värdsdel.
Jag tolkar din oldsberska ledtråd som att han inte besökt stället
och då kan han ju bott där!
Lefkas ,Nidri med andra ord,själva huset el. parken får vi jobba vidare med(om jag är på rätt ö)
Lefkas ,Nidri med andra ord,själva huset el. parken får vi jobba vidare med(om jag är på rätt ö)
Jan Klerung
Aktiv medlem
Han har väl bott på lefkas ,nidri men även i argentina o argentina är inte samma värdsdel.
Onassis har gästat huset, inte varit bosatt där. Förmodligen diskuterade han affärer med ägaren till egendomen under sitt besök.
Jan Klerung
Aktiv medlem
Maria Callas tjänstebostad. Hon hade affärer med Onassis under några år, affärer som man kanske behövde diskutera.
per
Det var inte riktigt sådana affärer som jag avsåg. Här handlade det mera om kollegiala diskussioner affärsmän emellan.
Jan Klerung
Aktiv medlem
Onassis hade affärer ihop med Niarchos gällande både det ena och det andra, och det kanske leder fram till Saint Moritz.
per
Niarchos är fel val av redare och leder därmed inte till rätt ort och land.
Jan Klerung
Aktiv medlem
Arne Naess Jr kanske kan vara inblandad i det hela?
Tror knappast det men iallafall ett bättre val än tidigare. Det börjar brännas nu.
Jan Klerung
Aktiv medlem
Leder det mot Uddevalla? Onassis hade affärer med Thordén.
per
Inte Uddevalla och inte Thordén men annars inte så dumt tänkt. Vi närmar oss så smått!
Jan Klerung
Aktiv medlem
Göteborg - Broström - Götaverken o.s.v.
per
Ungefär rätt distans från Uddevalla men val av fel vädersträck.
/Jan
Jan Klerung
Aktiv medlem
Ska vi ge oss upp till Vänern?
per
Förlåt. Jag kollade lite bättre på kartan. Det är ungefär dubbelt så långt mellan Uddevalla och platsen, som vi söker, som det är mellan Uddevalla och Göteborg.
Platsen har inte med Ahlmarks rederi i Karlstad att göra. Vänern och Karlstad ligger åt fel håll från Uddevalla.
/Jan
Jan Klerung
Aktiv medlem
Du lurade mig lite på avståndet. Jag funderade vidare på Thuntank som idag är stort, samtidigt som jag naturligtvis förstod att Onassis aldrig skulle sätta sin fot i Lidköping.
Nu blir det Norge.
per
Norge är rätt val.
/Jan