Bra info i den här tråden. Har en 30 dagars trial och har en fundering. Då man lägger in en bildmapp via browser och gör några justeringar på en bild och använder synk för att påverka flera så händer det något knepigt med mappen. Då man öppnar den igen finns inte alla bildfiler kvar trots att dom syns i Finder. Hur är det möjligt?
Det finns definitivt ett antal buggar i ON1 raw 2017.0.2.
Jag kan nu inte processa HDR.DNG filer från LR. Förr har jag gjort det och också fått dem visa tummnaglar i browse och kunnat öppna dem i RAW.
Jag kör X-PRO2 och X-T2 och där har man ju gjort om en hel del med förbättrat X-TRANS hantering och att kunnat hantera komprimerad raw.
Vissa normala X-TRANS filer vill heller inte visa sig korrekt. Det ser ut som det blivit fel på kortet och filen är skadad.
Fast så är det inte för i LR visas samma fil perfekt och kan hanteras som vanligt.
Detta är ett utvecklingsprojekt med potential. Jag hoppas de har uthålligheten och kapitalet till att ta det hela vägen hem.
Som jag sagt tidigare tog det Lr till fram till version 3-4 innan de var någorlunda bra på prestanda och funktionalitet.
Alltså 3-4 år.
On1 har ett bra koncept men som vanligt är nog vägen till man har den där vinnande produkten längre än man tror.
OM jag projektledare för stora projekt lärt mig något så är det att vi människor är tidsoptimister.
Det vi tror skall ta en helg tar 2 veckor.
Som när vi skall renovera sovrummet. Känner ni igen er?
Så är det också med större projekt. Endast cirka 28% av alla större IT-projekt klaras av på budget och inom tidsramen.
Så min personliga inställning är att ON1 är ett bra team. DE har gjort mycket på en ganska kort tid.
Fast vi måste ha lite tålamod med dem. Det här kommer ha lite tid.