Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kanske det gör *säger jag medan jag försöker påminna mig om hur Melleruds stationshus ser ut*.

Mellerud är fel - men du är inte så långt ifrån rätt plats.
 
...men Trollhättans är ju nästan identisk med Mellerud och den förstnämnda stämmer nog bättre...
 
Japp! Alldeles rätt.

Och kopplingen till Italien-VM då? Jo, Håkan Mild som ingick i laget. Han nämns ju även i VM-låten, och det hade kunnat vara ytterligare en koppling. Hade nämligen först för mig att VM-låten framfördes av After Shave och Galenskaparna, de senare med bröderna Eriksson från Trollhättan. Men det var väl bara After Shave som sjöng har jag för mig.

Hur som helst, nu ligger bollen hos dig!
 
Trollhättan och Melerud måste ha haft samma arkitekt till sin stationer. Bara detaljer skiljer.

Håkan Mild är en legend och mycket respekterad. Han har väl hjälp till att sätta Trollhättan på kartan. Jag mindes honom dock inte från VM-90. Synd att han aldrig fick spela i rätt klubb. Jag tror att han hade blivit snygg i svart tröja...

Min usla bild föreställer en de senaste tio åren på TV flitigt förekommande grind. Vad finns innanför grinden?
 

Bilagor

  • top.jpg
    top.jpg
    94.7 KB · Visningar: 261
Tackar!
Då kommer en som jag själv tycker kan vara ganska svår. Det skulle vara kul om någon av denna orts nio medlemmar på Fotosidan knäpper den. Det blir fler ledtrådar vartefter tills någon tar den eftersom den kan vara lite svår som sagt.

Vad heter orten där denna, kanske Sveriges vackraste, rastplats ligger. Den ligger efter en av våra riksvägar.
 
Tja, det hade väl varit ännu enklare om jag hade lagt med en bild också. Här kommer den... Bättre sännt än aldrig...
 

Bilagor

  • lpns.jpg
    lpns.jpg
    68 KB · Visningar: 159
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.