Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
janolof skrev:
Crac de Chevaliers?

Rätt! Borgarnas borg. Finns i Syrien. På sin tid ansedd som värdens bästa befästning. I dag värdens bäst bevarade riddarborg. Blev aldrig invaderad trots tolv belägringar. Tillhörde Johanniterorden (Arn var ju Tempelriddare). 1271 gav de sista fyrtio riddarna upp mot en belägringsstyrka på tio tusen man.

På bilden: borgen och jag själv för tretton år och femton kilo sedan. Bilden tagen av en kollega och publicerad med dennes tillstånd.
 

Bilagor

  • cdc2.jpg
    cdc2.jpg
    45.4 KB · Visningar: 139
Senast ändrad:
Alfan ser urfin ut. Är det månne dennes motor som finns att beskåda i ditt album?

OKQ8 i Mantorptrakten (hehe)?
 
... som bilden är tagen från?

Nu vill jag vet var i från bilden är tagen. Motivet är alldeles för enkelt.

---/Thomas
 

Bilagor

  • eins.jpg
    eins.jpg
    48.4 KB · Visningar: 164
Jag gissar att det blanka röret i nederkant är räcket runt taket på Folksamhuset vid Skanstull(?).
 
TA0 skrev:
Äh då! Jag trodde att det skulle vara lite svårt. Har du varit dr Anders?

Tråden är din!

---/Thomas

Tackar! Nej, jag har aldrig varit däruppe ,men tittat upp många gånger när jag åkt förbi och sett räcket. På bilden såg jag Sofia Kyrka, Vita Bergen och Ringvägen. Den vyn från det hållet och på den höjden kan ju bara vara Folksamhuset (det heter kanske något annat egentligen(?)) tänkte jag. Det måste ha varit fantastiskt att vara däruppe förstår jag.

Min bild är från ett klassiskt och romatiskt ställe med mysiga gränder och fantastiska restauranger. Var är vi?
 

Bilagor

  • ptfo.jpg
    ptfo.jpg
    68.4 KB · Visningar: 143
Mina egna minnesbilder från Italien-VM dök upp direkt när jag såg bilden, även om jag inte var på plats där. Och det hjälpte ju...

Den här bildfrågan tror jag är betydligt enklare, men den har kopplingar till samma fotbolls-VM.
 

Bilagor

  • gissebild35.jpg
    gissebild35.jpg
    73.4 KB · Visningar: 118
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.