Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilken är platsen?
- Trådstartare epep
- Start datum
Ante J
Aktiv medlem
janolof skrev:
Crac de Chevaliers?
Rätt! Borgarnas borg. Finns i Syrien. På sin tid ansedd som värdens bästa befästning. I dag värdens bäst bevarade riddarborg. Blev aldrig invaderad trots tolv belägringar. Tillhörde Johanniterorden (Arn var ju Tempelriddare). 1271 gav de sista fyrtio riddarna upp mot en belägringsstyrka på tio tusen man.
På bilden: borgen och jag själv för tretton år och femton kilo sedan. Bilden tagen av en kollega och publicerad med dennes tillstånd.
Bilagor
Senast ändrad:
JörgenEriksson
Aktiv medlem
Kan det vara Fatbursparken (i Stockholm) tro?
janolof
Aktiv medlem
JörgenEriksson skrev:
Kan det vara Fatbursparken (i Stockholm) tro?
Tror det ja
Din tur
Ett lite större utsnitt
Bilagor
JörgenEriksson
Aktiv medlem
JörgenEriksson
Aktiv medlem
Det är dumt att utesluta Sillekrog eftersom det är precis där Grattis, din tur Thomas.TA0 skrev:
Då försöker jag utesluta Sillekrog också.
---/T
Ja, det är Alfamotorn bland mina bilder.
TA0
Aktiv medlem
JörgenEriksson skrev:
Det är dumt att utesluta Sillekrog eftersom det är precis där Grattis, din tur Thomas.
Jag återkommer med utmaning i morgon (lördag) när jag kommer åt mina bilder igen.
---/Thomas
TA0
Aktiv medlem
Äh då! Jag trodde att det skulle vara lite svårt. Har du varit dr Anders?Ante J skrev:
Folksamhuset?
Tråden är din!
---/Thomas
Ante J
Aktiv medlem
TA0 skrev:
Äh då! Jag trodde att det skulle vara lite svårt. Har du varit dr Anders?
Tråden är din!
---/Thomas
Tackar! Nej, jag har aldrig varit däruppe ,men tittat upp många gånger när jag åkt förbi och sett räcket. På bilden såg jag Sofia Kyrka, Vita Bergen och Ringvägen. Den vyn från det hållet och på den höjden kan ju bara vara Folksamhuset (det heter kanske något annat egentligen(?)) tänkte jag. Det måste ha varit fantastiskt att vara däruppe förstår jag.
Min bild är från ett klassiskt och romatiskt ställe med mysiga gränder och fantastiska restauranger. Var är vi?
Bilagor
Ante J
Aktiv medlem
Kijana skrev:
Portofino.
Jajamen, Portofino är rätt. Bodde där under fotbollsVM -90 (1-2,1-2,1-2). Fotbollen är glömd men den charmiga staden och den goda maten glömmer jag aldrig.
Din tur Kenneth!
Kijana
Aktiv medlem