Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
janolof skrev:
Du håller på att rota nere i söder, då kommer du inte närmare, även om Öresund verkar nära är det inte det.

Hmm... Riksväg 23 som passerar Älmhult går numera mellan Malmö och Linköping (om alla beslut har gått igen vill säga, har inte varit i Sverige under vintern så jag kan ha missat). Därmed borde man väl hamna i de södra delarna? eller har jag missat...

Men eftersom ingen anna verkar veta heller så kör vi väl vidare med Brottby???
 
Ante J skrev:
Hmm... Riksväg 23 som passerar Älmhult går numera mellan Malmö och Linköping (om alla beslut har gått igen vill säga, har inte varit i Sverige under vintern så jag kan ha missat). Därmed borde man väl hamna i de södra delarna? eller har jag missat...

Men eftersom ingen anna verkar veta heller så kör vi väl vidare med Brottby???

Närmare i alla fall! Och det finns fler riksvägar än 23:an i detta land. Och nog finns det insmugna tips i min text. Och det är en bro på bilden.
 
janolof skrev:
Närmare i alla fall! Och det finns fler riksvägar än 23:an i detta land. Och nog finns det insmugna tips i min text. Och det är en bro på bilden.

Jag får kolla vilka fler riksvägar som passerar Älmhult. Jag vet bara om 23an.
 
janolof skrev:
Närmare i alla fall! Och det finns fler riksvägar än 23:an i detta land. Och nog finns det insmugna tips i min text. Och det är en bro på bilden.

Ja, bron har jag sett (och macken). Öresund och ör sen klurar jag också på. Är det ingen annan som kommer på något att röra om....
 
janolof skrev:
Rätt land. Och riksväg. Så långt är det rätt.

Får inte ihop det. Om det var rätt riksväg vid Älmhult (23, den enda vid Älmhult vet jag sedan jag kollade) men ändå inte södra Sverige så blev det nog för knepigt för mig. Jag tar en paus...
 
Ante J skrev:
Får inte ihop det. Om det var rätt riksväg vid Älmhult (23, den enda vid Älmhult vet jag sedan jag kollade) men ändå inte södra Sverige så blev det nog för knepigt för mig. Jag tar en paus...

Nej, nej, det var inte rätt riksväg, det var rätt att det var riksväg! Språkliga nyanser... ;)
 
Hmm, det var ju tydliga ledtrådar när man väl förstod dem...:)
Har brist på bilder känner jag, detta är inte den bästa. Men men, med lite ledtrådar fixar ni det. Eller hur?
Var befinner vi oss? Ledtåd 1: i Europa...
 
En gissning är bättre än ingen gissning...men tyvärr fel. Fikon fick du...det kan man säkert få hos grannen också. :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.