Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
... ah, en kopia!

Med lite googling fann jag att det är Rovinj i Kroatien. Kyrkan på berget byggdes i sina första delar under 1100-talet och heter om jag läser rätt S:t Euphemia. Nuvarande kyrka är i huvudsak från 1700-talet.

Men... "Beside the church there is a bell-tower, built 70 years earlier and designed like the bell-tower of St. Marc in Venice." ... så det var inte så konstigt att jag for efter Venedig först!
 
Helt rätt, en jäkla promenad upp till kyrkbacken där, men helt klart värt det. Och mellan Rovinj och Venedig går det båtar dagligdags.

Tråden är din!
 
Var?

Tack! Då tar vi en ny bild.

Om denna bild kan man säga att fundamentet bidrar mer till energiförsörjningen än själva snurran.

Så frågan är: Var står detta vindkraftverk?
 

Bilagor

  • vindkraft.jpg
    vindkraft.jpg
    91.9 KB · Visningar: 118
Kijana skrev:
Stora sjöfallet?

Nu är vi så nära att jag tycker det är rätt!

Visserligen ligger den damm, som vindkraftverket står på, och som fört bort nästan allt vatten från det en gång så mäktiga Stora Sjöfallet 7 - 8 km bort. Men båda syns ändå i bilden.

Vindkraftverket står vid/på Suorvadammen.

Fjället bakom torde vara Kallaktjåkkå, 1810 möh.

Tråden är din Kenneth!
 
Kul.

Hittade en bild i burken. Kanske inte den mest kända byggnaden i staden, men ändå ett landmärke.
 

Bilagor

  • gissebild13.jpg
    gissebild13.jpg
    15.6 KB · Visningar: 151
Liknar ett vattentorn från Växjö.

Eller kalmar , karlshamn,karlskrona...

Känns som om man sett det innan...

Roland du var snabare.. Kalmar är nog rätt vid brandstationen...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.