Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken är platsen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Känner inte till så många väderkvarnar, och egentligen känns det fel med det jag tänker gissa på. Men ändå, gissar att det är den som står vid Uppsala högar, alltså Gamla Upsala.
 
Kijana skrev:
Känner inte till så många väderkvarnar, och egentligen känns det fel med det jag tänker gissa på. Men ändå, gissar att det är den som står vid Uppsala högar, alltså Gamla Upsala.

Den står inte vid Gamla Uppsala eller vid högarna.
 
aaaah vad dum jag är... det e ju kvarnen på Lidingö!! Nu känner jag ingen de karaktäristiska kvarnvingarna!
 
Drar till med den här o hoppas jag inte använt den på sidan 67 eller nåt...
 

Bilagor

  • guess0026.jpg
    guess0026.jpg
    29.4 KB · Visningar: 117
Nu ser jag att det är Piran i Slovenien. Kyrkan på berget byggdes under 1100-talet och heter om jag minns rett s:t Georgekyrkan. Klocktornet byggdes 1608.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.