bjanha
Aktiv medlem
Estethia skrev:
<ironi>
det är väl bra att du inte gör det, ingen lär ju dyka upp om dom ser att du brukar komma...
</ironi>
Ska du ha stryk eller?
/bjanha (som lärt sig från emtre)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Estethia skrev:
<ironi>
det är väl bra att du inte gör det, ingen lär ju dyka upp om dom ser att du brukar komma...
</ironi>
bjanha skrev:
Ska du ha stryk eller?
/bjanha (som lärt sig från emtre)
ljusvision skrev:
Hur som helst så känns detta otroligt fånigt.
Men alla gör väl som dom vill...
Jag anser att det är upp till var och en och vill inte varken kalla det fånigt eller smart. Vad är det för fel på bokmärkesfunktionen, att bookmarka medlemmarna istället alltså?Estethia skrev:
när det bara var för att underlätta en sökning. (
Liax skrev:
Tydligen finns det fraktioner här på fotosidan som i lönndom tar beslut om dylika saker. Dom träffas var tredje onsdag kl 15:02 i gångtunneln vid slussen (i det där lustiga rummet med välvt tak där det ekar så roligt när man hojtar i fyllan).
Där smider dom sedan sina fruktansvärlda planer, som att till exempel lägga till förkortningar efter sina namn. Men jag har hört att dom har värre planer på gång.
När jag av misstag fick in Radio Vinyl häromkvällen fick jag höra att dom planerar att shanghaia hela fotosidan. Så snart kommer ALLA att ha förkortningar efter sina namn, vare sig dom vill det eller ej. Även du!
/Janne Josefsson...eehhh jag menar Joakim Johansson.
lotelo skrev:
Jag anser att det är upp till var och en och vill inte varken kalla det fånigt eller smart. Vad är det för fel på bokmärkesfunktionen, att bookmarka medlemmarna istället alltså?
Som sagt, det stör mig inte, jag bryr mig inte om ni använer förkortningar eller inte men orsaken var det jag hakade upp mig lite på. Den var inte vad jag trott..Estethia skrev:
och det hade inte förenklats med att med en sökning snabbt hitta alla på en gång för att bookmarka?
det här var ju lika mycket för nya m.f.s'are som ständigt kommer till (och som alltid är lika välkomna) som för gamla som inte ännu bookmarkat.
istället för att gå forumtråd upp och forumtråd ner för att hitta folk att bookmarka.
Efwa skrev:
Undrar om jag ska lägga till med F.I.M, kan ni lista ut vad det är då, med hjälp av PTV ;-)
/Efwa (som kan vara grov i munnen hon också)
Visa upp att man har något gemensamnt, javisst, men varför antagandet om att andra inte skulle få ta del av detta. Då gör ju du en förutsättning om vad andra människor tycker och tänker, och vilka belägg har du för det. Har du prövat att fråga.Jag fick då känslan av att dessa medlemmar helt enkelt ville visa upp att dom hade något gemensamt, men att andra medlemmar inte fick ta del av detta.
Vem vet, det kanske är bättre för folk att tissla och tassla med det så ingen hör eller märker utom dom som tagit mod till sig och *FANFAR* gått dit. Det får säkert folk att känna sig välkomna att man talar tyst om allt. Och sen finns det folk som tar åt sig av att man har det öppet, så det är lika illa det. Så det är väl bara att lägga ner allting vad konstiga föreningar och gruppträffar heter. För det är ju alltid någon som tar illa vid sig av allting. Eller. Nu ställer jag sakerna till sin spets, men det behövs ibland.Men jag ser inte riktigt varför man ska märka ut sig på detta övertydliga sätt. Det kan faktiskt få andra att känna sig utanför!
Estethia skrev:
* Estethia slaps bjanha around a bit with a large fisk
Instämmer.Om man helt plötsligt börjar svänga sig med en massa extratillägg här på fotosidan, som tillexempel förkortningar efter sina namn, då gör man det av ett enda skäl: man vill att andra ska notera detta faktum av olika anledningar!
Tror att samtliga gärna förklarar om någon frågar, men att förklara allting så fort någon gör nåt udda, det tycker jag är att trampa på folks tår, många är troligen inte ens intresserade. Varför då klampa in och förklara allting oavsett om dom har bett om det eller inte. Det är upp till var och en vad dom vill göra.Om man då samtidigt inte förklarar vad det handlar om så ställer man utan tvekan andra utanför. Om det sedan är meningen eller ej, det har jag ingen aning om, men det är så det fungerar.
Jag skrev att jag drog sakerna till sin spets, och att tissla är den direkta motsatsen mot att proklamera ut allting.Sedan har jag inte påstått att det ska tisslas och tasslas om ett j*vla smack, TVÄRTOM. Var tydlig med vad du står och håll inte på med en massa dolda tecken och bokstavskombinationer. Det får andra att känna sig utanför. Det är löjligt och luktar coola klubben lång väg!
Du skrev det i samband med "Men jag ser inte riktigt varför man ska märka ut sig på detta övertydliga sätt. Det kan faktiskt få andra att känna sig utanför!" och jag tycker inte riktigt det framgick klart och tydligt att vikten skulle ligga på bara första delen av stycket och glömma andra delen.För övrigt skrev jag följande: "Självklart har jag inget emot att folk bildar klubbar eller sammanslutningingar för att ha trevligt och/eller utveckla sig fotografiskt, verkligen inte".
Instämmer igen, men tanken var åter igen att det är helt öppet, dom enda som är utanför är dom som själva ställt sig utanför. Och vill folk inte fråga och veta, hepp, synd för dom. Då var det väl inte så viktigt att dom orkade bemöda sig med att fråga. Fotosidan i sig är ju faktiskt också en gruppering kontra motljus, photo.net, photosig, osv. Det kommer alltid uppstår grupperingar att naturfotografer troligen kollar mest på naturbilder, osv, osv.Det enda jag menar är att det vore synd om det ska börja uppstå en massa grupperingar här på fotosidan! Det känns inte som det är grundidén med denna site.