Annons

Varför har vissa plötsligt förkortningar efter sina namn?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Okej Peter...

festfotografen skrev:
Ärligt talat så förstår jag inte vad det är för skillnad att ha /M.F.S bakom namnet eller /N
Och är det så att man inte förstår förkortningen så går det juh bra att fråga ;)

För att /N är en vedertagen beteckning som står för vissa sunda naturetiska värderingar. Detta för att värna om den ömtåliga naturen. M.S.F som förkortning är ju däremot endast till för att vissa medlemmar lättare ska kunna hålla reda på varandra på en sajt som fotosidan. En viss skillnad som jag ser det..

För min egen del gör det inte så mycket vad ni har för förkortningar efter era namn, så länge själva namnen är lätta att utläsa. Hade jag irriterat mig på det hade jag följt mitt eget förslag..nämligen att själv använda mig av M.F.S för att förvilla er :=)).

Hoppas ni har trevligt på era möten i alla fall.

Obs..Ingen ironi i den sista meningen! :=)

Re: Re: Re: Re: Re: Okej Peter...

forstheim skrev:
För att /N är en vedertagen beteckning som står för vissa sunda naturetiska värderingar. Detta för att värna om den ömtåliga naturen. M.S.F som förkortning är ju däremot endast till för att vissa medlemmar lättare ska kunna hålla reda på varandra på en sajt som fotosidan....

Och att någon skulle ha mandat att göra distinktionerna mellan vad som är ok eller inte håller jag för otroligt ;)

Senast ändrad:
Nej, jag svarade bara på varför jag tycker det är skillnad mellan de olika förkortningarna. Ni M.F.S:are :=) tycker ju uppenbarligen annorlunda.

Vad tycker ni låter bäst?

*Terje Hellesø/PhotoNatura
*Terje Hellesø/SKK (Söderhamns Kameraklubb)
*Terje Hellesø/SHVN (Sällskapet Hallands Väderös Natur)
*Terje Hellesø/NORGE (gissa varför)
*Terje Hellesø/GreatShots
*Terje Hellesø/FM (Fula Mösseklubben)
*Terje Hellesø/SNUT (Självständig naturfotograf utan tvångstankar) eller
*enbart Terje Hellesø

Tacksam för svar (förvirrad)

Jag föreslår att du använder det där du har flest kompisar på fotosidan. Dels för att du skall kunna hitta dom lätt via sökning, dels för att du kan göra reklam för klubben och få fler aktiva från fotosidan. Har du andra tankar ? ;)

Jag tycker det är jättekul om man kan aktivera fler från fotosidan att träffas IRL. Är jag ensam om att tänka så?

Denna tråd visar iallafall att MFS uppmärksammats, så vi får kanske inte plats på decembermötet ;)

http://www.fotosidan.se/events/

Terje, hittills har jag inte funderat så mycket på ditt namn, men nu när du tar upp ämnet så är mitt förslag och motivering följande:

"Terje Hellesö", med tanke på att den där krumeluren du har i slutet av namet inte finns i svenska språket...vilket gör det svårtytt för mig, som inte kan norska eller om det är danska...

Fast du behöver inte byta stavning eller lägga till eller inte ha en förkortning om du inte vill. Du får vara med och leka i vilket fall som helst.

/Roland en i mängden och stolt medlem i M.F.S.

Naken-Janne skrev:
Jag föreslår att du använder det där du har flest kompisar på fotosidan. Dels för att du skall kunna hitta dom lätt via sökning, dels för att du kan göra reklam för klubben och få fler aktiva från fotosidan. Har du andra tankar ? ;)

Jag tycker det är jättekul om man kan aktivera fler från fotosidan att träffas IRL. Är jag ensam om att tänka så?

Denna tråd visar iallafall att MFS uppmärksammats, så vi får kanske inte plats på decembermötet ;)

http://www.fotosidan.se/events/

Tycker det är ett mycket bra initiativ att ni startat MFS. Alla lyckoönskningar från min sida. Hälsa till alla från mig på nästa möte.

(Ville bara skoja lite, men tanke på hur diskussionen utvecklats...)

Terje :)) *på elakt skojfriskt humör*

Tack Terje :)

Synd du har långt att resa, men kanske vi ordnar en fotoresa till Hälsningland... vem vet? Jag räknar med dig då! Var beredd!

RolandM skrev:
Terje, hittills har jag inte funderat så mycket på ditt namn, men nu när du tar upp ämnet så är mitt förslag och motivering följande:

"Terje Hellesö", med tanke på att den där krumeluren du har i slutet av namet inte finns i svenska språket...vilket gör det svårtytt för mig, som inte kan norska eller om det är danska...

Fast du behöver inte byta stavning eller lägga till eller inte ha en förkortning om du inte vill. Du får vara med och leka i vilket fall som helst.

/Roland en i mängden och stolt medlem i M.F.S.

Ajajajajaj.... Det ska vara Ø och ingen usel liten obetydlig svensk ö......

Uttalandet är också olika:
Ø uttalas i en bestämd och manlig ton som ett ØØØØØØØØØ....
ö har en mer försiktig lite blygt viskande öööööööh....

Terje Hellesö är inget namn. Terje Hellesø däremot...

Terje :)

Terje skrev:
Ajajajajaj.... Det ska vara Ø och ingen usel liten obetydlig svensk ö......

Uttalandet är också olika:
Ø uttalas i en bestämd och manlig ton som ett ØØØØØØØØØ....
ö har en mer försiktig lite blygt viskande öööööööh....

Terje Hellesö är inget namn. Terje Hellesø däremot...

Terje :)

Seriöst svar: Tycker din bildbyrå eller /PhotoNatura är lämpligast efter namnet...

Mindre seriöst svar: Tänk att man är född
på en usel liten obetydlig svensk öööööööh
hehehe...
mvh/ G.U.n.T.E

gunte skrev:
Seriöst svar: Tycker din bildbyrå eller /PhotoNatura är lämpligast efter namnet...

Mindre seriöst svar: Tänk att man är född
på en usel liten obetydlig svensk öööööööh
hehehe...
mvh/ G.U.n.T.E
Då kallar man sig Gunte Hansso/N
Tycker i varje fall Ulf Sjögre/N

Tänk

När jag såg just den förkortningen först trodde jag att jag förstod vad den stod för.

Men ju längre denna diskussion fortsätter blir jag mer och mer övertygad om att jag har fel,
nu förstår jag vad den står för!

Mossiga Fotografers Sällskap

Fotosidan är till för alla medlemmar, en klubb i klubben platsar inte här!

Jag tackar för den ödmjuka komplimangen.

M.F.S är alltid öppen för alla medlemmar på fotosidan. Även dig Hasse L.

Vi har ordnat, och kommer ordna fler fotoresor ute i landet. Du är mycket välkommen även då :)

Senast ändrad:
Tackar för inbjudan, är övertygad om att det i sällskapet finns många trevliga fotografer att umgås med, men tyvärr så är ni för fjärran geografiskt för att jag ska kunna deltaga regelbundet.

Umgås rätt flitigt med fotoklubbsfolk (usch och fy) i mina trakter så fritiden är redan rätt fylld med aktiv fotoverksamhet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar