Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varför alla dessa katter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Varför alla dessa katter?

ZoMbiE skrev:
Där ser man, skumt att de luktar piss hela tiden då..
De kanske badar i det??
En anledningen till att en katt skulle lukta piss (har jag aldrig stött på dock) är om de skulle ha inkontines..och det har många människor oxå.

En annan anledning kan vara om de inte är kastrerade och löper.

I övrigt så luktar de aldrig illa.

Åkäj, ett vs-krig mellan hund-och kattförespråkare...kan ni inte ta det i en vs-tråd och hålla er till kattbildsdiskussionen istället.
Snälla:)

Jaa Kim så kan det vara.
Observera nu alla kattentusiaster: Jag har alltså inte nåt emot ägare till katter och tänker inte starta krig här i tråden.
Katter faller mig inte i smaken bara, de är menlösa tycker jag :)

Graal skrev:
Vad är viktigast? Motivet eller bilden?
Givetvis bilden.

Kattbilder kan enligt mig vara hur bra som helst liksom barnbilder om bara känslan finns. Kanske det är mer självkritik hos vissa innan uppladdning som behövs och inte uteslutande av ett motiv?

Det finns en del trista bilder inom landskap, studiofoto, miljö, stileben e t c också som kan vara rätt ointressanta men de accepteras bättre för att det inte är en katt eller?

Handlar det verkligen om motivet och inte om tänket innan uppladdning?

Jag ogillar katter som pinkar i sandlådan och som smyger in i mitt hem. Tycker de är betydligt trevligare att se på fotosidan faktiskt:)

Brodden skrev:
hundar är väl ändå äckligare! käkar bajs från alla
andra djur, hur fräscht är det?
Mvh
Visst, det är äckligt..men åh andra sidan har hundar en saliv som dödar alla tänkbara baciller..typ 100x effektivare än människans saliv.

Sen att riktigt gamla hundar har en andedräkt som inte är "av denna värld" beror ju på åldern i första hand.

stef-n skrev:
Löjligt att gnälla på en viss sorts bilder som man själv inte råkar gilla, även om man givetvis har lika stor rätt till det som att lägga in den sortens bilder. Nu tycker väl iofs jag att det är snäppet mer kreativt att faktiskt ta en bild och lägga upp den för kritik än att bara gnälla på det. Jag gillar inte heller vissa typer av bilder, men då låter jag helt enkelt bli att klicka på tumnageln, lätt som en plätt.

Jepp, jag har bara laddat upp fem bilder, så du har säkert rätt. Men att kvantitet är kreativitet, det stäler jag inte upp på. Du kan ju omöjligen veta vad folk gör som är varken det ena eller andra men som man inte publicerar här.
Söta bilder på katter tycker i vart fall inte jag är särskilt kreativt.

Om man inte skulle förstå att denna tråd var startad av rent jävelskap efter att husdjursdiskussionen var i gång så skulle man naturligtvis ha sagt samma sak här som där.'
Men nu är det om mina misstankar är sanna, helt meningslöst.
Eller också har inte trådstartaren sett den andra tråden.
Eller också kryllar det av medlemmar från den egoistiska självgoda skitstövlel klubben.
Om det skulle råka vara en aningslös trådstartare så får man be om ursäkt.
Mvh/-Anders

uge skrev:
Jepp, jag har bara laddat upp fem bilder, så du har säkert rätt. Men att kvantitet är kreativitet, det stäler jag inte upp på. Du kan ju omöjligen veta vad folk gör som är varken det ena eller andra men som man inte publicerar här.
Söta bilder på katter tycker i vart fall inte jag är särskilt kreativt.

Om jag drar det till sin spets anser jag egentligen att allt som inte är destruktivt är (mer eller mindre) kreativt. Att du inte anser kattbilder kreativa är ju bara snobbism, och snobbism är definitivt destruktivt. VSV.

Och nu ska jag sätta 5:eek:r på varenda katt eller hundbild.
Sen ska jag tala om varför jag inte gillar bilden i min kommentar.
Mvh/-Anders

uge skrev:
Tyvärr, håller inte med dig, tycker det är en tråkig bild
Jag måste säga att det finns förmånga träd på bilder. De är så tråkiga och bara står där. Så lätta att lyckas ta den bild man vill ha.
Finns det fler motiv vi ska förbjuda?
Människor är tråkiga motiv också de gör precis som man säger när man ber dem posera...

Nyckeln i kommentaren ovan är "tycker" det är väldigt subjektivt. Varför titta på bilder man inte tycker om.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto