Estethia
Aktiv medlem
med erfarenhet som jurydeltagare i en tidningstävling, så vet jag att det alltid, alltid kommer klagas på dom bilder som väljs ut som dom "bästa" eftersom alla människor har olika smak, hur "proffsiga" eller bildintresserade dom än är.CreativeMind skrev:
Det måste tex vara frusterande om juryn har en dålig dag (elller en ledig dag) så att "bästa" bilden inte kommer med
och det finns alltid dom som inte inser att det är en smaksak och måste starta trådar i olika fotoforum och klaga på att juryns smak inte överensstämmer med vederbörandes. utan att inse att det är just en smaksak.
bara om det är fläskig ruljans på utbytet. på andra fotosajter där det har varit tio-i-topp-bilder på första sidan så har det genererat en massa besök hos favoriterna och betydligt färre hos dom som inte finns med, eftersom ingen vill titta på "dåliga" bilder.Artificiell skrev:
Helt enig. Och bilderna bör förstås hamna i topp på FS:s förstasida.
och fotosidan är väl ändå inte menat att vara en "kolla va snygga bilder den och den har va?"-sida? fotosidan är ju så mycket mer än bara en flukt på snygga bilder.
hoppas jag väl att ni tycker!
jag hoppas iaf att en ev. jury inte bara väljer kända fotografers bilder utan verkligen letar på djupet så fler fotografer får chansen att visa sina bilder och inte bara dom erkänt duktiga.