Mesch
Aktiv medlem
Varför då? Om jag inte har ett behov av de egenskaper som Mac har över en PC så är den ju inte ett dugg intressant. Varför skall jag jämföra en Ferrari med en Lambo när det är en kombimerca jag behöver.?? Jag måste säga att jag över hvudtaget inte förstår varför jag måste utgå från Macens nivå?!?!
Har jag de behov som gör att Mac passar så är det en helt annan sak. Då går det att jämföra men att utgå från den mest begränsade av dem alla är ju bara löjligt. För mig så är det helt ointressant om Mac är dyrare eller billigare än motsvarande PC då Macen är för dyr för vad jag skall ha den till. Givetvis gäller detsamma för en PC i motsvarande konfiguration som Macen. Bägge är för dyra. Jag bygger mina själv så får jag dem precis som jag vill ha dem. Väljer selektivt ut de komponenter och funktioner just jag behöver. Det är garanterat billigast och därmed mest prisvärt. Lite bök med att leta komponenter och byggande tar jag gärna. Det har aldrig varit några oöverstigbara problem
Dessutom struntar jag fullständigt hur burken ser ut. Min står under skrivbordet och är i princip osynlig, knäpptyst och jag har nästan inga sladdar i den heller.....
1: Vad gör du i tråden och käbblar om ämnet är ointressant för dig?
2: I en generell jämförelse spelar det knappast någon roll vad du tycker (eller jag för den delen)
3: Man måste inte ha Mac som utgångspunkt. Fast ska man jämföra pris så kan man ju inte göra det utan att hålla de andra variablerna så lika som möjligt. Eftersom Apple gör få modeller så är det lättare att hitta en PC som matchar Apple än tvärt om.
4: Ingenstans i det här har med faktiskt konfigurering att göra. Jag har också en knäpptyst PC under skrivbordet. Det har inte med saken att göra över huvud taget.
Det flera här vill göra är att ta ett 1kg äpplen och 1kg bananer och säga att bananerna är bäst för de är billigast. Det är ju helsnurrigt tycker jag.
Fast jag tror jag släpper det hela, jag börjar känna mig som Don Quijote.