Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Världens bästa foton visas på Aftonbladet
- Trådstartare Kalle_B
- Start datum
ulso
Aktiv medlem
Intressant att World Press Photo ger så starka reaktioner på FS, hur blir det inte efter Årets Bild 2006, 3 mars.
Personligen tycker jag Todd Heislers bild berättar mycket om hur man kan ta året som gått.
Man kan se bilden av glädje av att få svalkande vatten. Kan också se orättvisan av att bara en får glädjen av vattnet..
Personligen tycker jag Todd Heislers bild berättar mycket om hur man kan ta året som gått.
Man kan se bilden av glädje av att få svalkande vatten. Kan också se orättvisan av att bara en får glädjen av vattnet..
padden
Ny medlem
mottligt imponerad jag med.. tycker bilderna cnn, bbc och allt annat vad dom heter publicerade mycket snyggare och bättre förmedlande bilder.. men man får rysningar av vissa bilder såklart.. gillade evakueringen av en judisk bosättning i israelbilden och tsunamibilden är ju otroligt skön
Highweiss
Aktiv medlem
ulso skrev:
Intressant att World Press Photo ger så starka reaktioner på FS, hur blir det inte efter Årets Bild 2006, 3 mars.
Satt och tittade på Todd Heislers bild
http://www.worldpressphoto.nl/index...ry&task=view&id=607&Itemid=137&bandwidth=high
länge länge länge och undrade stilla om Ulf Söderholm inte dragit på lite för stora växlar i sin bildtolkning. Vatten? Svalkande vatten!? Glädjen av vatten...!?!
Men så insåg jag att du antagligen syftade på den här bilden
http://www.worldpressphoto.nl/index...ry&task=view&id=584&Itemid=137&bandwidth=high
:-D
Highweiss
Aktiv medlem
padden skrev:
mottligt imponerad jag med.. tycker bilderna cnn, bbc och allt annat vad dom heter publicerade mycket snyggare och bättre förmedlande bilder.. men man får rysningar av vissa bilder såklart.. gillade evakueringen av en judisk bosättning i israelbilden och tsunamibilden är ju otroligt skön
Men... det är ju just de här bilderna som (BBC och CNN och framför allt ) de flesta stora internationella dagstidningarna publicerar! De prisbelönta fotografernas jobbar till 90% för AP och Reuters och det finns inte många stora mediahus i världen som inte har avtal med dem.
EDIT: Eller... kanske jag missförstod? Menade du de olika mediernas urval av bilder från tävlingen?
Senast ändrad:
vargen24
Aktiv medlem
Ja du kan väl börja räkna
Kalle_B skrev:
att utnämnas till årets bästa bild gör automatisktatt mna har hyfsat höga förväntingar och även krav... att jag inte ens är i närheten av nomineringar behöver väl inte betyda att man inte får ha en åsikt? eller menar du att alla bilder som ligger över din egen nivå får man inte kritisera?
Jag är ganska övertyfgad aom att många tycker mina bilder är rena "skiten" och finns säkert någon på jorden som anser att dom är riktigt bra.
I denna tråden har jag fått minst 2 peronliga påhopp... börjar bli tragiskt att behöva försvara sina egna åsikter på ett mer personligt plan. [/QUO En du själv
padden
Ny medlem
Highweiss skrev:
Men... det är ju just de här bilderna som (BBC och CNN och framför allt ) de flesta stora internationella dagstidningarna publicerar! De prisbelönta fotografernas jobbar till 90% för AP och Reuters och det finns inte många stora mediahus i världen som inte har avtal med dem.
EDIT: Eller... kanske jag missförstod? Menade du de olika mediernas urval av bilder från tävlingen?
jag menar bilderna dom valde för 2005 i huvud taget.. och inte tävlingen i sig
Kalle_B
Aktiv medlem
Re: Ja du kan väl börja räkna
vargen24 skrev:
Kalle_B skrev:
att utnämnas till årets bästa bild gör automatisktatt mna har hyfsat höga förväntingar och även krav... att jag inte ens är i närheten av nomineringar behöver väl inte betyda att man inte får ha en åsikt? eller menar du att alla bilder som ligger över din egen nivå får man inte kritisera?
Jag är ganska övertyfgad aom att många tycker mina bilder är rena "skiten" och finns säkert någon på jorden som anser att dom är riktigt bra.
I denna tråden har jag fått minst 2 peronliga påhopp... börjar bli tragiskt att behöva försvara sina egna åsikter på ett mer personligt plan. [/QUO En du själv
jag förstår inte vad du menar...
vargen24
Aktiv medlem
Re: Re: Ja du kan väl börja räkna
En du själv???hajar du nu
Jag är ganska övertyfgad aom att många tycker mina bilder är rena "skiten" och finns säkert någon på jorden som anser att dom är riktigt braKalle_B skrev:
jag förstår inte vad du menar...
En du själv???hajar du nu
vargen24
Aktiv medlem
Ungefär så
JAKalle_B skrev:
du menar alltså att det är bara jag som tycker mina bilder är bra?
bEPH
Aktiv medlem
Men du måste ge honom kredits för att ha kommit på din bluff att du loggar in på en massa falska konton och ge dina egna bilder beröm?Kalle_B skrev:
mkt möjligt.. men jag förstår inte hur du skulle kunna svara för hela jordens befolkning?
vargen24
Aktiv medlem
ups
AvslöjadbEPH skrev:
Men du måste ge honom kredits för att ha kommit på din bluff att du loggar in på en massa falska konton och ge dina egna bilder beröm?
Kijana
Aktiv medlem
ulso skrev:
Ja, eller att en sån självklarhet som rinnande vatten kan framkalla en sådan glädje.
vargen24
Aktiv medlem
Tror du att
Det hade varit ett intressant o roligt forum om alla sitter o är snälla mot varandra????mange78 skrev:
Oj oj oj... Varför måste det bli så här hela tiden på FS? Ge varandra kärlek nu, och är ni ironiska så använd ;-)! Blir så lätt missförstånd annars.
mange78
Aktiv medlem
Re: Tror du att
tycker inte att det blir så värst intressant med pajkastning..
vargen24 skrev:
Det hade varit ett intressant o roligt forum om alla sitter o är snälla mot varandra????
tycker inte att det blir så värst intressant med pajkastning..
Tomasz
Aktiv medlem
Vad skiljer en mustig diskussion från pajkastning? Om en tråd som den här är besvärlig för majoriteten så ger jag inte mycket för FS-medlemmarna. Det är ju fritt fram för tusan, ingen av de diskuterade fotograferna är närvarande, bara att häckla på utan risk. Tål ni inte oliktänkande så har jag ingen råd att ge, mer än "käfta emot".